تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z
تبلیغ و ارتقا اپلیکیشن از A تا Z – قسمت چهارم
آبان ۲۴, ۱۳۹۶
آموزش اتصال درگاه زرین پال
آموزش اتصال درگاه زرین پال
آذر ۱, ۱۳۹۶
نمایش همه

تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی

تعریف بازاریابی شبکه های اجتماعی-اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley

بازاریابی شبکه های اجتماعی راهی برای کسب و کارها است که با استفاده شبکه‌های اجتماعی از قبیل فیسبوک و توئیتر و … انجام می‌شود و هدف آن برقراری ارتباط با بازار هدف خود در فضای اینترنت است.

در این مطلب همینطور که متوجه شدید در مورد بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم و مراحل اون رو مورد بررسی قرار می‌دیم. دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

 

نحوه استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چگونه است؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای تمام اهداف بازاریابی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد:

افزایش درخواست‌ها

قرار گرفتن سر زبان‌ها

افزایش فروش محصول یا خدمات

ایجاد بازخورد

ایجاد یک وبسایت تجاری

توسعه محصول یا خدمات

برگزاری رویداد

بهبود ارائه خدمت یا محصول

شبکه‌های اجتماعی

از بین شبکه‌های اجتماعی گوگل پلاس، توئیتر، لینکداین و اینستگرام محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی هستند.

نیاز به استفاده از همه شبکه‌ها نیست

برای ابتدای کار نیاز نیست از همه شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات محصول خود استفاده کنید. حتی اگر شرکت شما می‌توانست هزینه‌ای برای قرارداد با یک شرکت بازاریابی یا توسعه یک تیم رسانه‌های اجتماعی داشته باشد، باز هم کار اشتباهی است که در همه شبکه وارد شوید. چون مشتریان روز به روز شبکه دلخواه خود را تغییر می‌دهند. همانند سایر انواع بازاریابی، کسب  و کارها باید روی یک نقطه خاص تمرکز کنند و آن را به نتیجه برسانند.

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی

هزینه: در مقایسه با سایر انواع بازاریابی بسیار ارزانتر است.

جذب مخاطبان: شبکه‌های اجتماعی به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا مخاطبان هدف خود را جذب کند و روابط تعاملی با مشتریان داشته باشد.

معایب بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

زمان: مشکل اصلی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از نظر تجاری این است که می‌تواند به شدت وقت‌گیر باشد.

عدم نتیجه‌گیری تبلیغات مستقیم: تبلیغات مستقیم در شبکه‌های اجتماعی در چشم مخاطبان اعتبار و جذابیتی ندارد. شبکه‌های اجتماعی مختلف کاربرانی با سلیقه‌های مختلف دارند. پس باید برای هر شبکه نوعی خاص همان شبکه تبلیغات را انجام داد.

ریسک بالا: با توجه به ماهیت شبکه‌های اجتماعی، ریسک بالایی برای کسب و کارها دارند. نظر منفی یک مشتری می‌تواند ضربه‌ای به اعتبار کسب و کار باشد. شما به عنوان یک مدیر کسب و کار باید از این خطرات آگاه باشید و تا جایی که می‌توانید این خطرات را کم کنید و از بین ببرید.

با این حال بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نوعی بازاریابی است که می‌تواند به اکثر کسب و کارها  کوچک برای شروع به کمک زیادی بکند.

 

 

منبع: thebalance
داوود عباسی
داوود عباسی
من هم مثل خیلی ها قبل از دانشگاه توی برقراری ارتباط مشکل داشتم، اما انقدر فعالیت هام توی این دوره زیاد شد که چندین ماه در قسمت ارتباط با مشتریان پازلی کار می کردم و الان هم مدیر تولید محتوا هستم :) به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *