نکات کاربردی شروع کسب و کار که منجر به موفقیت آن می شود

3-3.3
نکات کاربردی شروع کسب و کار
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

اگر برای اولین بار قصد شروع کسب و کاری را دارید، نکات کاربردی شروع کسب و کار در این مطلب می تواند سرمایه­‌گذاری جدید شما را به بهترین شانس برای موفقیت بدل کنید؛ بهترین پندهایی که از کارآفرینان دیگر جمع­‌آوری کردم و آن­‌ها را با تجربیات شخصی خودم گسترش دادم.

در این مطلب به تفصیل این نکات را با هم بررسی می‌کنیم. دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

۱- نسبت به کاری که انجام می­‌دهید مشتاق باشید

مجبور نیستید هر آنچه که درباره کسب و کارتان هست را دوست داشته باشید (و احتمالا نباید هم اینگونه باشد)، اما بایستی به همه موضوعات توجه داشته باشید.

می­‌خواهید زمان و انرژی زیادی را صرف کنید تا یک کسب و کار را شروع کنید و آن را به موفقیت برسانید، پس واقعا مهم است که عمیقا از کاری که انجام می­‌دهید لذت ببرید، حتی اگر در مورد قوانین ماهیگیری، ایجاد یک سفال­گری یا ارائه توصیه­‌های مالی باشد. قبل از اینکه هر کاری انجام دهید با پرسیدن سوالات کلیدی از خودتان، مطمئن شوید که در مسیر درست هستید‌.

۲- کسب و کارتان را زمانی شروع کنید که هنوز در جایی مشغول به کار هستید

اغلب مردم مدت زیادی نمی­‌توانند بدون پول زندگی کنند و مدت زمان زیادی هم طول خواهد­کشید تا کسب و کار جدید شما هرگونه سودی داشته باشد. شاغل بودن در زمانی که کسب و کار خودتان را آغاز می­‌کنید به معنی داشتن پول تا زمانی است که پروسه شروع را می‌گذرانید.

۳- کسب و کارتان را تنها آغاز نکنید

زمانی که قصد شروع یک کسب و کار را دارید، به یک تیم پشتیبان نیاز خواهید داشت (و البته پس از شروع آن). یک عضو از خانواده یا یک دوست که بتوانید در مورد ایده­هایتان بلندپروازانه با او صحبت کنید و کسی که دلسوزانه به بحران­‌های اخیر در شروع کسب و کار گوش دهد، ارزشمند است.

حتی بهتر از آن؛ یک مربی پیدا کنید، یا اگر توانایی آن را دارید، برای یک برنامه شروع کسب و کار مثل برنامه خود اشتغالی دست به کار شوید. زمانی که یک کسب و کار را شروع می‌­کنید یک مشاور باتجربه بهترین سیستم پشتیبانی در بین همه این­‌هاست.

۴- ابتدا کاربران یا مشتریان خود را پیدا کنید

تا زمانی که کسب و کارتان به صورت رسمی آغاز به کار می‌­کند، منتظر نمانید، چرا که کسب و کارتان بدون مشتری نمی‌تواند دوام بیاورد. شبکه‌سازی کنید، ارتباط برقرار کنید، محصول یا خدماتتان را بفروشید یا حتی به رایگان در اختیار افراد قرار دهید. توجه داشته باشید که بازاریابی کسب و کارتان را نمی‌توانید خیلی زود شروع کنید.

۵- یک طرح کسب و کار آماده کنید

زمانی که در حال فکر کردن به راه اندازی یک کسب و کار هستید، دلیل اصلی برای اینکه ابتدا یک طرح کسب و کار بنویسید این است که می­‌تواند به شما کمک کند تا از صرف کردن زمان و هزینه برای کسب و کاری که موفق نمی‌شود، اجتناب کنید. به یاد داشته باشید، لازم نیست برای هر ایده کسب و کار جدیدی که به ذهنتان می‌رسد، یک طرح کسب و کار جامع بنویسید.

۶- تحقیق کنید

برای نوشتن طرح کسب و کار، تحقیقات زیادی خواهید کرد اما این فقط یک شروع است. زمانی که یک کسب و کار را شروع می­‌کنید لازم است که در مورد صنعت، محصول یا خدمات خود تبدیل به یک متخصص شوید، البته اگر تا به حال نشده اید. پیوستن به صنعت مربوطه یا انجمن­‌های حرفه­‌ای قبل از اینکه کسب و کارتان را شروع کنید، ایده فوق العاده ایست.

۷- از حرفه­‌ای‌­ها کمک بگیرید

از سوی دیگر، فقط به این دلیل که می­‌خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید نباید در هر زمینه‌­ای به یک متخصص تبدیل شوید. اگر حسابدار نیستید و به آن نیاز دارید، یک نیروی حسابدار استخدام کنید. اگر نیاز دارید قرارداد بنویسید و وکیل نیستید، یک نفر را استخدام کنید. در مسیر انجام هر کاری که خودتان قصد دارید انجام دهید و در آن تخصصی ندارید زمان بیشتر و احتمالا پول بیشتری را هدر خواهید داد.

۸- برنامه مالی منظم داشته باشید

اگر لازم است صرفه جویی کنید. برنامه ریزی مالی خود را درک کنید، انتظار نداشته باشید که با شروع یک کسب و کار پول به سمت شما سرازیر شود. این را بدانید سرمایه­‌گذاران سنتی ایده­‌های جدید و کسب و کارهایی که قابلیت اجراییشان اثبات نشده باشد را دوست ندارند.

۹- از همان ابتدا حرفه‌­ای باشید

هر موضوعی درباره شما و راه انجام کسب وکارتان، نیازمند این است که به مردم اجازه دهید بدانند شما یک فرد حرفه‌­ای هستید و این کسب و کار را با جدیت دنبال می‌کنید. این بدان معنی است که باید هر ساز و کار جانبی مانند کارت ویزیت حرفه­‌ای، شماره تماس و ایمیل کسب و کار و رفتار حرفه­‌ای و مودبانه با مردم را بکار ببندید.

 ۱۰- مسائل حقوقی و مالی را در اولویت قرار دهید

بهم ریختگی نامعلوم اوضاع در آینده بسیار سخت و گران تمام خواهد شد. آیا کسب و کار شما باید در جایی ثبت شود؟ آیا باید مالیات بر درآمد یا مالیات بر ارزش‌­افزوده پرداخت کنید؟ آیا ناچار به پرداخت حق بیمه کارکنان هستید و یا مالیات بر دستمزد و حقوق؟ روش مالکیتی که برای کسب و کارتان انتخاب می­‌کنید چگونگی وضعیت مالیات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، قبل از اینکه کسب و کار خود را شروع کنید و بر اساس آن عمل کنید، از مسئولیت­‌های قانونی و مالیاتی خود مطلع شوید.

یک شروع ملایم داشته باشید

پیروی از نکات تجاری فوق، شروع کسب و کار جدید شما را به فرآیندی ملایم­تر و کم استرس‌­تر تبدیل می‌کند و پایداری و دوام مسیر طولانی پیش رو را تضمین می‌­کند.

سوالات متداول :

1- چگونه می توانم یک تیم قوی برای کسب و کار خود بسازم؟

برای ساختن یک تیم قوی برای کسب و کار خود می توانید:

  • افراد با استعداد و باتجربه را استخدام کنید: به دنبال افرادی باشید که مهارت ها و تجربیات مورد نیاز برای موفقیت کسب و کار شما را دارند.
  • فرهنگ قوی ایجاد کنید: فرهنگی ایجاد کنید که در آن افراد احساس تعهد و انگیزه داشته باشند.
  • به کارمندان خود آموزش و توسعه ارائه دهید: به کارمندان خود فرصت های یادگیری و رشد بدهید.
  • به کارمندان خود پاداش و قدردانی کنید: برای عملکرد خوب کارمندان خود پاداش و قدردانی کنید.

2- مهمترین نکات برای شروع یک کسب و کار موفق کدامند؟

مهمترین نکات برای شروع یک کسب و کار موفق عبارتند از:

  • داشتن ایده خوب: ایده شما باید تقاضای کافی در بازار داشته باشد و شما باید بتوانید آن را به طور سودآور به فروش برسانید.
  • برنامه ریزی: قبل از شروع کسب و کار خود، یک طرح کسب و کار بنویسید که شامل اهداف، استراتژی ها و پیش بینی های مالی شما باشد.
  • تامین منابع مالی: پول مورد نیاز برای شروع و راه اندازی کسب و کار خود را جمع آوری کنید.
  • ساختن تیم قوی: افراد با استعداد و باتجربه را برای کمک به شما در راه اندازی و رشد کسب و کارتان استخدام کنید.

3- چگونه می توانم تقاضای بازار برای ایده خود را بسنجم؟

برای سنجش تقاضای بازار برای ایده خود می توانید:

  • تحقیقات بازار انجام دهید: با مشتریان بالقوه خود مصاحبه کنید و نظرسنجی انجام دهید.
  • به داده های آنلاین نگاه کنید: از ابزارهای آنلاین مانند Google Trends برای بررسی محبوبیت ایده خود استفاده کنید.
  • با رقبا خود صحبت کنید: با صاحبان کسب و کارهای مشابه صحبت کنید و از آنها در مورد تقاضای بازار سوال کنید.
منبع: the balance

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

4 Comments

  1. داشتن تیم خوب خیلی مهمه ولی تیم خوب واقعا سخت جمع میشه

    • داوود عباسی گفت:

      سلام وقتتون بخیر

      ولی این مورد دلیل نمیشه که بخوایم از روش آزمون و خطا استفاده کنیم چون تاثیرات یک تیم بد به مراتب سخت تر از فردی کار کردنه.
      شاید یه مقدار مطالعه در حوزه کار تیمی بتونه به شما در انتخاب هم تیمی کمک کنه. شاید کتاب هایی مثل پنج دشمن کار تیمی و بازیکن تیمی ایده آل شروع مناسبی باشه.

      موفق باشید

  2. kelideservat گفت:

    مطلب جالب و مفیدی بود !
    سپاس از سایت خوب تان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن