مصاحبه با سامان عزیزی (اپلیکیشن وامیار)

وامیار مصاحبه با سامان عزیزی اپلیکیشن وامیار اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سلام به همراهان همیشگی سایت پازلی، امیدوارم هر جا هستید سالم و تندرست باشید. من داوود عباسی در خدمت جناب آقای عزیزی یکی از کاربرای بسیار موفق و خوبمون هستن که طراحی اپلیکیشن خدماتی وامیار رو با سایت پازلی انجام خدماتیدادن و این اپلیکیشن روز به روز داره به موفقیت های بزرگتری نزدیک میشه. امیدوارم مصاحبه امروز ما برای شما مفید باشه.

دعوت میکنم این مصاحبه رو در بلاگ پازلی دنبال کنید:

فایل صوتی مصاحبه




_ سلام وقتتون بخیر. خیلی خوشحالم که در خدمتتون هستم. لطفا خودتون رو به صورت کوتاه معرفی کنید؟

+ سلام وقتتون بخیر باشه. خیلی خوشحالم از این که در خدمت شما هستم. امیدوارم عصر روز چهارشنبه خیلی خوبی داشته باشید. سامان عزیزی هستم در خدمت شما.

_ خیلی ممنونم جناب عزیزی. میتونم بپرسم شغل اصلی تون در حال حاضر چی هست؟

+ بله حتما، بنده به دلیل اینکه از کودکی علاقه خیلی شدیدی به ایجاد کسب و کارهای مختلف داشتم، در حال حاضر هم در احداث یک کارخانه لبنیات هستیم، حالا کارای خرید و فروش خودرو و موارد دیگه ای رو هم داریم انجام میدیم و یک اپلیکیشن موبایل هم همینطور که خودتون در جریان هستید به نام وامیار داریم که از طریق اون داریم کسب و کارمون رو ادامه میدیم.

_ دقیقا این سوالم در مورد اپلیکیشن هست، میخواستم بپرسم چی شد که ایده ساخت اپلیکیشن وامیار به دهنتون رسید و اون رو ساختید؟

+ خوب بنده دلیل اینکه همیشه توی فضاهای کاری خیلی مختلفی بودم، حالا از رستوران داری تا موارد خیلی مختلف دیگه، همیشه یه موضوع و معضلی که کسب و کارهای مختلف یا اشخاص توی جامعه ما دارن، بحث تامین سرمایه هست و اینکه خوب متاسفانه بانک های کشور داره روز به روز شرایط شون خیلی خیلی سخت تر میشه. دوست های خودم، کسایی که حالا نزدیکام بودن همیشه بزرگترین مشکلی که داشتن این بوده که از سیستم بانکی بتونن وام بگیرن یا اینکه به هر حال وام شون رو گرفتن، تازه موارد اصلیش شروع میشه، ضامن نیاز داره، شرایط ضمانت برای هر بانکی خیلی متفاوته، خوب با توجه به این هر کسی دور و بر خودش رو نگاه کنه، خوب کسب و کارهای آزاد خیلی بیشتر شدن، ضامن کارمند خیلی کم گیر میاد توی آشنا کسی داشته باشه و انقدر اتفاق های بدی افتاده که دیکه نماین ضمانت رو انجام بدن، همیشه این طرف و اون طرف دنبال یه نفر میگردن که براشون ضامن پیدا کنه. ما دنبال این بودیم که بدون اینکه کمیسیونی از کسی بگیریم، بیایم افراد رو به هم مرتبط کنیم که بتونن این مشکلاتشون رو برطرف کنن.

_ واقعا تبریک میگم بهتون جناب عزیزی، خیلی اپلیکیشن خوب و کاربردی ای هست و امیدوارم روز به روز بتونید سرویس دهی بهتری داشته باشید و ما هم توی پازلی هر کمکی که از دستمون بر بیاد در خدمتتون هستیم. به عنوان سوال بعدیم میخواستیم بپرسم که چرا تصمیم گرفتید اپلیکیشن رو خودتون بسازید و چرا ا اپلیکیشن ساز ها استفاده کردید؟

+ بنده خودم رشته ام نرم افزار هست و هم رتبه اول المپیاد کامپیوتر بودم قبلا و هم توی یکی از دانشگاه های دولتی تهران درس خوندم، نا آشنا به بحث برنامه نویسی نبودم که بخوام صرفا به این دلیل که توانایی برنامه نویسی نداشته باشم بیام از اپلیکیشن ساز ها استفاده کنم. دلیل اینکه من از اپلیکیشن ساز ها استفاده کردم، راحتی و سرعت خیلی زیاد بود. اون موقعی که من میخواستم وامیار رو راه اندازی کنم، چون تو موقعیتی بود که توی ذهن خودم هر چه سریعتر این ایده اجرا میشد خیلی بهتر بود، میتونست جایگاه بهتری کسب کنه. اومدم از اپلیکیشن ساز ها استفاده کردم.

_ خوب جناب عزیزی، همینطور که میدونید سرویس های زیادی هستن که در زمینه ساخت اپلیکیشن فعالیت میکنن، شما چرا پازلی رو انتخاب کردید و از چه طریقی با پازلی آشنا شدید؟

+ سوال خیلی خوبی پرسیدید. من ابتدا بگم مهمترین نکته برای من تو دنیای کسب و کار داشتن تعهد هست. ابتدا من تحقیق کردم با سایت های مختلفی آشنا شدم و حتی سایت های خارجی رو هم حتی رفتم نگاه کردم، حتی عضو شدم و رفتم قابلیت هاشون رو نگاه کردم، بعدش به خاطر درگاه پرداخت و اینا برگشتم سمت اپلیکیشن ساز های فارسی، توی کل اپلیکیشن سازهای فارسی، شاید من ۵ یا ۶ تا رو بررسی کردم، حالا ۲ یا ۳ تاش که مورد های بهتری بودن، بعد از اینکه خودم داخل اون برنامه ها اومدم استفاده کردم، تست شون کردم، باهاشون کار میکردم، فهمیدم در واقع پازلی علاوه بر اینکه قسمت آموزش فوق العاده قوی و کاربردی داشت برای اینکه بهم سرعت خیلی زیادی بده انتخابش کردم، در کنار اون قابلیت های فوق العاده زیاد و ماژول های خیلی مختلف خوبی داشت. ماژول ها یک ویژگی مثبتی که داشت این بود که تکمیل شده و تجمیع شده بود، یعنی شاید یه اپلیکیشن ساز دیگه ۱۰۰ تا ماژول گذاشته باشه ولی اون ۱۰۰ تا ماژول کاربرد خاصی نداره، اتفاقا کار رو سخت تر میکنه. با توجه به اینکه من دیدم اموزش های کاملی رو داره من متوجه شدم این سایت تعهد بیشتری نسبت به کاربراش داره، من به این دلیل انتخابش کردم. یعنی نهایت برمیگرده به داشتن تعهد از طرف پازلی برای کاربرها.

_ ما هم خیلی خوشحالیم جناب عزیزی که شما سرویس پازلی رو برای ساخت اپلیکیشن انتخاب کردید، به عنوان سوال بعد میخواستم بپرسم تو زمینه بازاریابی و جذب مشتری برای اپلیکیشن چه اقداماتی انجام دادید و اگر توصیه خاصی دارید برای افرادی تازه وارد به حوزه ساخت اپلیکیشن، اونهارو مطرح کنید؟

+ در مورد بازایابی که فرمودید، بازاریابی درواقع یک علم خیلی بزرگی هست، الان شاید فضا نباشه که بخوام در موردش صحبت کنم، در کسب و کار هر هدفی قطع به سنگ خواهد خورد مگر اینکه یک سیستم بازاریابی خوب داشته باشید. ما برای وامیار بیشتر تلاشمون این بوده که معرفی از طرف خود کاربرا باشه و در کنار اون رفتیم جاهایی که این اشخاص میرن میگردن برای ضامن ما میریم اونجاها تبلیغ میکنیم. برای بحث بازاریابی توصیه میکنم حتما کتاب های آقای فیلیپ کاتلر رو حتما مطالعه کنن. بازاریابی نشون میده تو کسب و کار شما باید به چه هدفی برسید و چجوری به اون برسید. اپلیکیشن وامیار رو اگر برید تو کافه بازار، میبینید که وامیار ۵ ستاره هست، چون که ما سعی کردیم یک ارزش خیلی خیلی بزرگ رو به مشتری بدیم در ازای اینکه یک ارزش کمتر رو ازش مشتری بگیریم و اینطور احساس رضایت خیلی زیادی رو در مشتری مون بوجود آوردیم.

_ پس مهمتری نکته از نظر شما ایجاد ارزش متمایز برای مشتری هستو از این طریق میشه نظر مشتری جلب کرد. به عنوان سوال بعدیم میخواستم بپرسم که بزرگتری چالشی که تو مراحل ساخت اپلیکیشن، از ایده تا عرضه اون داشتید چه بوده و چجوری اون چالش رو حل کردید؟

+ من ۳ تا موضوع اصلی که بخوام بگم یکی موضوع اعتماد بود، چطور اعتماد کاربرها رو جلب کنیم، یعنی زمانی که ایده تو ذهنم بود، بیشتری چیزی که ذهنم رو مشغول میکرد، بحث اعتماد بود. بعد روی شیوه های قیمت گذاری و کسب درآمد بودو در نهایت بحث اینکه قانون راجع به اینکار چی میگه، که خوب با تحقیقی که داشتیم اومدیم بدون کمیسیون کردیم تا برای ما مسئولیت قانونی نداشته باشه. برای بحث اعتماد کاربرا اومدیم یه فضای بازتر گذاشتیم که کاربرها برن نظرات بقیه رو ببینن و براشون یه تست کوچیک میذاشتیم و بعدش برداشتیم به دلیل اینکه کاربرامون زیاد شدن و شاید بزرگتری چالش ما قیمت گذاری بود که خداروشکر خیلی خوب قیکت گذاری کردیم و قیمت ها جوری بود که کاربرها تمایل خیلی زیادی نشون دادن.

_ میخواستم بپرسم که اپلیکیشن دیگه ای هم توی برنامه تون هست که بخواید بسازید اون رو یا نه؟

+ بنده درواقع ایده های زیادی دارم در مورد کسب و کارهای اینترنتی دارم و مثل وامیار برای اولین بار هستن در ایران. توی برنامه مون هست و الان هم داریم محتوای اون ها رو تکمیل میکنیم.

_ جناب عزیزی، گرافیک و رابط کاربری چقدر میتونه توی موفقیت یک اپلیکیشن به نظر شما موثر باشه؟

+ به نظر من گرافیک رو بنده به عنوان تجربه کاربری بیشتر در نظر میگیریم. تجربه کاربری کاربرها الان خیلی بالا رفته و دیگه نمیشه اپلیکیشین معمولی ای رو ارائه داد. چون باعث میشه فیدبک منفی از کاربر دریافت میکنید.

_ سوال بعدیم سوالیه که جوابش میتونه برای خیلی ها جذاب باشه، میخواستم بپرسم از ساخت اپلیکیشن وامیار به درآمدی هم رسیدید و آیا اون چیزی بوده که مدنظر داشتید یا نه؟

+ بله، خداروشکر توی وامیار ما تونستیم به در آمدزایی هم برسیم، الان ۳ نفر به همراه خودم کارهارو انجام میدیم. ۴ نفر تیم پشتیبانی برنامه مون هستن، خداروشکر از لحاظ پیشرفت هم تو مدت زمان کمی به جاهای خوبی رسیدیم و ۱۵ هزار نصب داریم، کانال تلگرام و پیج اینستاگرام دنبال کننده های خیلی بالایی داریم و به نظر خودم موفقیت خیلی زیاد بوده.

_ خیلی خوشحالم از این موضوع جناب عزیزی، امیدوارم درآمد خوبتون روز به روز افزایش داشته باشه و به عنوان سوال بعدیم میخواستم بپرسم پیشنهادتون برای بهتر شدن پازلی چیه؟

+ برای بنده پازلی یکی از بهترین سایت هایی که تو ایران فعالیت میکنه و واقعا ارزش خیلی زیادی برای کاربرها ایجاد میکنه ولی اگر که بخواد موفق بشه باید بتونه قابلیت های بیشتری رو در اختیار کاربرها قرار بده، یعنی نیاز کاربر به برنامه نویسی کمتر بشه. ماژول های کاربردی بیشتری اضافه بشه. ولی مهمترین نکته، بازاریابی هستش که از این طریق افراد بیشتری با پازلی آشنا میشن و خیلی افرادی هستن که میخوان برای شرکت شون، کسب و کارشون یا برندشون اپلیکیشن بسازن و حتما چونکه این تصور برای خیلی از افراد هست که حتما باید برای اپلیکیشن برنامه نویسی انجام بشه. با بازاریابی افراد این دسته بیشتر با پازلی آشنا میشن.

_ ممنون از پیشنهادات خوبتون، به عنوان سوال آخرم میخواستم بپرسم که پازلی رو برای کار به کس دیگه ای پیشنهاد میدید یا نه؟

+ بنده کاملا پیشنهاد میکنم، به افرادی که میخوان برای شرکت شون، برای کسب و کارشون و برا فروشگاهشون اپلیکیشن داشته باشنف حتما از سرویس پازلی استفاده کنن. واقعا نیاز به کدنویسی رو کاملا کاهش میده، نیاز به دانش یا تخصص بالایی نیست، آموزش های فوق العاده خوب و  تصویری و ویدئویی خیلی زیادی داره که به راحتی میتونید اپلیکیشن تون رو بسازید. پیشتیبانی خیلی قوی ای داره. من هم تا حالا معرفی کردم و به کاربرای دیگه هم معرفی میکنم. وامیار هم نسخه اولیه ۱۰ روز زمان برد و با پازلی خیلی سریع میتونید اپلیکیشن رو بسازید.

_ خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید و زمانی که صرف کردید بابت پاسخ به سوالات این مصاحبه، در آخر اگر نکته یا حرف خاصی هست من در خدمتتون هستم؟

+ خیلی ممنون و سپاسگذارم از لطف تون، متشکرم که شما هم وقت گذاشتید و براتون آرزوی موفقیت بیشتری میکنم و قطعا پازلی قابلیت این رو خواهد داشت که موفقیت های بیشتری به دست بیاره و بنده مطمئن هستم با توجه به تیم پشتیبانی و پاسخگویی خوب تون و اموزش های خیلی خوب و کاربردی و تعهدی که نسبت به کارتون دارید، حتما خیلی بیشتر از این موفق خواهید شد. بنده هم براتون آرزوی موفقیت میکنم سپاسگذارم.

_ سپاس از شما جناب عزیزی. خدانگهدارتون!

برای بررسی اپلیکیشن وامیار به اینجا مراجعه کنید.

اگر هنوز موفق به ساخت اپ خود نشدید و یا اصلا ایده ای برای آن ندارید؛ پیشنهاد میکنم به بلاگ شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی سر بزنید. شما می توانید با استفاده از پازلی اپ هایی که قابل پیاده سازی هستند مانند اپلیکیشن آموزشی؛ اپلیکیشن فروشگاه و… را طراحی کنید. همچنین می توانید با خرید یک اپلیکیشن‌ آماده از پازلی مانند خرید اپلیکیشن فروشگاهی کار خود را تسریع کنید و زودتر به نتیجه برسید.

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن