چند نکته برای طراحی اپلیکیشن موبایل

چند-نکته-برای-طراحی-اپلیکیشن-موبایلترفندهایی-برای-طراحی-کاربرپسند-اپلیکیشن-ساز-آنلاین-پازلی-puzzley.net-puzzley
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

طراحی اپلیکیشن موبایل باید به شکلی باشد که برای هر دستگاه و هر سیستم عاملی سازگار باشد. اما در این بین تفاوت‌هایی وجود دارد، از جمله زبان برنامه نویسی برای هر سیستم عامل.

در این مطلب قصد دارم چند نکته برای طراحی اپلیکیشن موبایل که خیلی میتونه بهتون در ایجاد یک تجربه کاربری مناسب برای اپلیکیشن کمک کنه رو بگم و امیدوارم برای شما مفید باشه، دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی(شرکت طراحی اپلیکیشن) همراه باشید.

در زیر چند نکته برای طراحی اپیکیشن موبایل ارائه می‌شود که با رعایت آنها UI و UX اپلیکیشن شما کاربرپسند می‌شود.

۱. نکته اول

سه مورد را به یاد داشته باشید:

  • Navigation می‌تواند در صورت کمبود فضای صفحه نمایش به شما کمک کند تا یک نمای کلی از محتوا و یا بخش‌های مختلف اپ به کاربر نمایش دهید.
  • ‍‍راه تعامل با کاربر متفاوت از دستکتاپ یا صفحه اصلی اپلیکیشن است.
  • تفاوت بین سیستم عامل‌ها در دستورالعمل‌هاست که ممکن است طراحی را تحت تاثیر قرار دهد.
۲. نکته دوم

طراحی و قابلیت‌های یک اپلیکیشن به طور مستقیم روی عمر باتری موبایل تاثیر می‌گذارد. استفاده بیش از حد از صدا‌ها یا ویژگی‌های پیچیده می‌توانند باتری را به سرعت تخلیه کنند. حتی اجرای سرویس‌ها به صورت پس‌زمینه هم مقدار زیادی از باتری استفاده می‌کنند. طراحان باید نحوه کار اپ را در جهت بهبود مصرف باتری شکل دهند.

۳. نکته سوم

هیچ کس اپلیکیشن‌هایی که به صورت مخفیانه و بدون آگاهی قبلی از ترافیک دیتای موبایل استفاده می‌کنند را دوست ندارند. اپلیکیشن نباید هزینه اضافی را به کاربر تحمیل کند. طراحان باید هرگونه فعالیتی را به کاربر اطلاع دهند و تجربه کاربری بسیار خوبی را به وجود آورند.

۴. نکته چهارم

در یک سیستم عامل ممکن است در دستگاه‌های مختلف رزولوشن و سایز صفحه نمایش متفاوت باشد. پس در هنگام طراحی اپلیکیشن برای یک سیستم عامل خاص اندازه‌های مختلف صفحه نمایش را هم در نظر بگیرید و اپلیکیشن را سازگار با هر سایزی طراحی کنید.

۵. نکته پنجم

دستگاه‌های تلفن همراه متفاوت از کامپیوترها استفاده می‌شوند و میزان استفاده روزانه بیشتری دارند. روش‌های افراد برای جستجو به دنبال محتوای منحصر به فرد هم در این دو دستگاه متفاوت است. در موبایل مواردی مثل Navigation و منوها وجود دارد که باید به درستی طراحی شوند.

۶. نکته ششم

پیاده‌سازی نمونه اولیه در روند طراحی اپلیکیشن بسیار مهم است. نمونه اولیه درک بهتری از محصول می‌دهد و اجازه می‌دهد تا بازخورد کاربران را هم دریافت کنیم و در نهایت یک نقشه واضح برای ساخت برنامه پیش روی خود داریم.

چند نکته برای طراحی اپلیکیشن موبایل وجود دارند که به شما کمک می کنند تا اپلیکیشن را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید. اشکالات عملکردی اپلیکیشن، UIوUX ضعیف می‌تواند کاربران و استفاده آنها از اپلیکیشن را تحت تاثیر قرار دهد. دانستن متوسط‌ها و بهترین شیوه‌ها از جمله مواردی که گفته شد می‌تواند تجربه کاربری خوبی را تضمین کند و کاربران را برای خدمات آینده نگه دارد

همونطور که می دونید با استفاده از امکانات پازلی شما می تونید هر نوع اپلیکیشنی مثل اپلیکیشن باربری، اپلیکیشن آموزشی، اپلیکیشن فروشگاه و… رو با حداقل هزینه بسازید و یا از یک اپلیکیشن آماده ارائه شده در پازلی استفاده کنید. برای اطلاع از تعرفه ها و هزینه ساخت اپلیکیشن موبایل می تونید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

منبع: clearbridgemobile

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

1 Comment

  1. الهام میرزایی گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما . من یه پیج اینستا دارم و داخل پیجم تدریس زبان خارجه دارم و الان به یه اپلیکیشن نیاز پیدا کردم که بتونم داخل اون یسری مقالات آموزشای زبان بزارم و هم بتونم از دانشجوهام اونجا امتحان برگزار کنم ولی نمیدونم که ساخت اپلیکیشن موبایلی اصلا چجوریه و از کجا اصلا باید شروع کنم . ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن