۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن

1-5
۱۰-نکته-کاربردی-برای-ایجاد-اپلیکیشنچه-چیزهایی-باعث-موفقیت-اپلیکیشن-می-شوند؟-اپلیکیشن-ساز-آنلاین-پازلی-puzzley.net-puzzley
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

حوزه ایجاد نرم‌افزارهای موبایل در حال گسترش است، برای تعداد کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توان از کلمه میلیون استفاده کرد. آمار دقیق‌تر این است که از آذر ۹۵ تا فروردین ۹۶، ۲٫۶ میلیون اپلیکیشن در گوگل پلی، ۲٫۲ میلیون در اپ‌استور اپل و ۷۰۰ هزار در مارکت ویندوزفون منتشر شده‌ است. پس بهتر است که شما هم با رعایت این ۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن، خود را به خوبی مطرح کنید.

در این مطلب سعی بر این شده است تا به صورت خلاصه ۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن گفته شود که می‌توانند به موفقیت یک ایده کمک کنند. پس دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: ساخت وب اپلیکیشن

با در نظر گرفتن این آمار می‌توان نگاه امیدبخشی به آینده این حوزه داشت. نیازی نیست شما یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای باشید؛ حتی اگر نمی‌دانید که چگونه یک اپلیکیشن موبایل بسازید ولی ایده عالی برای آن دارید، می‌توانید از سیستم پازلی استفاده کنید و با راهنمایی‌های همکاران من در بخش پشتیبانی، اپلیکیشن خود را بسازید یا با خرید اپ آماده کسب و کار خود را راه بندازید و این ۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن را حتما رعایت کنید.

برای اطلاع از تعرفه های ساخت اپ نیز می توانید به صفحه هزینه طراحی اپلیکیشن مراجعه کنید.

۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن که باید در نظر بگیرید

در زیر مواردی گفته می‌شود که به شما در تنظیم اولویت و مسیر درست ساخت اپ کمک می‌کند:

۱. قبل از شروع به کار، در مورد مخاطبان هدف خود تحقیق کنید

مواردی مثل سن، سرگرمی‌ها و …؛ شما حتی می‌توانید یک شخصیت مخاطب ثابت در نظر بگیرید و همیشه برای آنها برنامه بسازید. یکی از مهم ترین نکات طراحی اپلیکیشن مشخص کردن هدف است. قبل از شروع طراحی اپلیکیشن، باید هدف و ماموریت اصلی اپلیکیشن را مشخص کنید. این اقدام شامل تعیین نیازها و مشکلات کاربران است که اپلیکیشن باید به آن ها پاسخ دهد. هدف مشخص کمک می‌ کند تا طراحی و توسعه اپلیکیشن به شکلی انجام شود که نیازهای کاربران را برآورده کند و ارزش افزوده مناسبی ارائه دهد.

نکات طراحی اپلیکیشن

۲. بررسی رقبا

فقط در زمانی شما رقیبی ندارید که ایده کاملا منحصر به فردی داشته باشید، وگرنه در بسیاری از مواقع شما رقبای خاص خود را دارید. پس همیشه رقبای خود را بررسی کنید و با ایجاد ویژگی‌های منحصر به فرد در داخل اپلیکیشن وجه تمایزی ایجاد کنید تا توجیه خوبی برای کاربران داشته باشید. این ویژگی حتی می‌تواند نقاط ضعف رقبای شما باشد.

توجه به بازخوردها نیز از جمله نکات مهم در طراحی اپلیکیشن است که در پاسخ به سوال چه نکاتی را باید درهنگام طراحی اپلیکیشن در نظر بگیرید؟ می توانیم به آن اشاره کنیم. قبل از عرضه اپلیکیشن، آن را به طور کامل تست کنید. مطمئن شوید که همه عملکردها و ویژگی ‌ها به درستی کار می ‌کنند و هیچ خطا یا اشکالی وجود ندارد. همچنین، نظرات و بازخوردهای کاربران را جمع ‌آوری کنید و از آن ها برای بهبود اپلیکیشن استفاده کنید. آشنایی کامل با قوانین ساخت اپلیکیشن برای اندروید می تواند به شما در ساخت اپلیکیشن موفق کمک زیادی کند.

۳. از روندهای کلیدی طراحی استفاده کنید

اپلیکیشن شما باید از نظر بصری هم جذاب باشد، پس فقط به دنبال محتوا نباشید و اپکلیشن زیبایی طراحی کنید. هنگام دانلود اپ، طراحی آن بیشتر مورد توجه است. استفاده از برنامه های اپلیکیشن ساز مثل شرکت طراحی اپلیکیشن پازلی نیز در این زمینه مفید می باشند و می توانند به شما در استفاده از مهم ترین نکات طراحی اپلیکیشن کمک کنند.

۴. اپلیکیشن را ساده بسازید

میلیون‌ها نفر کاربر گوشی‌های هوشمند هستند ولی همه آنها درک کاملی از تکنولوژی ندارند. بنابراین مطمئن شوید که استفاده از اپلیکیشن آسان است و حتی افراد غیر فنی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. در واقع می توانیم بگوییم که توجه به سادگی یکی مهم ترین نکات کاربردی ایجاد اپلیکیشن است. هرچه اپلیکیشن ساده ‌تر و آسان ‌تر باشد، استفاده از آن برای کاربران راحت ‌تر خواهد بود. برای کاهش پیچیدگی، از طراحی ‌ها و عملکردهای ساده استفاده کنید و از کاربرد المان‌ ها و ویژگی ‌های غیرضروری خودداری کنید.

۵. اپلیکیشنی با عمکرد سریع بسازید

یکی از نکات اولیه در طراحی اپلیکیشن موبایل توجه به سرعت و بهینه سازی است. اپلیکیشن باید سریع بارگذاری شود و عملکرد مناسبی داشته باشد. بهینه ‌سازی کد و استفاده از تکنیک ‌های بهینه ‌سازی مانند فشرده‌ سازی تصاویر، کاهش درخواست‌ های شبکه و استفاده از حافظه نهان (Caching) از جمله نکات مهم ساخت اپلیکیشن هستند و می ‌تواند بهبود عملکرد اپلیکیشن را تضمین کند. اپلیکیشن‌هایی که سرعت عملکردی آنها کم است، کاربر را از ادامه استفاده پشیمان می‌کند.

نکات طراحی اپلیکیشن

۶. قابلیت استفاده در حالت آفلاین

اپلیکیشن را طوری طراحی کنید که بتوان آن را به صورت آفلاین استفاده کرد، یا بخش‌هایی از آن آفلاین باشد. آنلاین‌بودن تمام بخش‌ها حس خوبی را به کاربر نمی‌دهد. همچنین یکی از نکات ضروری در طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل توجه به تجربه کاربری است. در واقع تجربه کاربری مهمترین عامل در موفقیت یک اپلیکیشن و عدم توجه به آن یکی از مهم ترین اشتباهات در توسعه اپلیکیشن موبایل می باشد. باید اطمینان حاصل شود که کاربران به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی از اپلیکیشن استفاده کنند. رابط کاربری (UI) باید ساده و شفاف باشد و کاربران را در هر مرحله از استفاده از اپلیکیشن هدایت کند.

۷. اپلیکیشن را برای چند سیستم عامل تولید کنید

یکی دیگر از نکات طراحی اپلیکیشن حرفه ای، طراحی مناسب برای چند پلتفرم است. با توجه به تنوع دستگاه ‌ها و سیستم‌ عامل ‌ها، باید اپلیکیشن را به طور مناسبی برای چندین پلتفرم مختلف طراحی کنید. این شامل تلفن همراه ‌ها (iOS و Android)، تبلت ‌ها و وب است. اطمینان حاصل کنید که طراحی و عملکرد اپلیکیشن در همه این پلتفرم ‌ها به درستی عمل می ‌کند.

این موضوع تأثیر زیادی در  بازاریابی اپلیکیشن دارد، در واقع تمرکز روی یک سیستم عامل به عنوان مثال ساخت برنامه اندروید باعث می‌شود شما تعداد زیادی از کاربران را از دست بدهید.

۸. حقوق شخصی خود را حفظ کنید

اگر برای ساخت اپ برون‌سپاری می‌کنید حتما قبل از شروع به کار و مطرح کردن ایده، قرارداد کاربری امضا کنید. بعد از اتمام اپ و قبل از انتشار هم می‌توانید آن را ثبت کنید و از کپی‌برداری‌های محتوایی و غیره جلوگیری کنید.

همچنین یکی دیگر از نکات مهم در طراحی اپلیکیشن توجه به امنیت اطلاعات کاربران است. امنیت اطلاعات کاربران بسیار مهم است. باید از روش ‌های امنیتی مناسب برای حفاظت از اطلاعات حساس کاربران استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ارتباطات بین اپلیکیشن و سرور از طریق پروتکل ‌های امن (مانند HTTPS) برقرار می ‌شود.

نکات طراحی اپلیکیشن

۹. با تبلیغات و ایجاد هیجان قبل از انتشار اپ، کاربران را مشتاق دریافت آن کنید

می‌توانید از رسانه ها و یا روزنامه‌ها استفاده کنید و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی، افراد را وادار به بحث در مورد اپلیکیشن خود کنید.

۱۰. برای کسب درآمد صبور باشید

به گفته کارشناسان اگر سرمایه‌گذاری به درستی انجام شده باشد بین ۱ تا ۲ سال طول می‌کشد تا سرمایه اولیه جبران شده و درآمدزایی آغاز شود. با رعایت نکات طراحی اپلیکیشن و طراحی اپلیکیشن ورزشی، طراحی اپلیکیشن خدماتی، مالی، طراحی اپلیکیشن آموزشی، سرگرمی، پیام رسان، طراحی اپلیکیشن سوپر مارکت یا اپلیکیشن فروشگاه و غیره می توانید از رسیدن به سود مطمئن باشید اما بهتر است در این زمینه صبور باشید.

جمع بندی

در این نوشته با بیان و بررسی نکاتی درباره طراحی اپلیکیشن موبایل به طور کامل به سوال چه نکاتی را باید درهنگام طراحی اپلیکیشن در نظر بگیرید؟ پاسخ دادیم. در این نوشته ده مورد اساسی را به عنوان مهم ترین نکات طراحی اپلیکیشن بیان کردیم.

همانطورکه در همه حوزه‌ها رسیدن به یک استراتژی خوب و موفق کار ساده‌ای نیست، حوزه توسعه اپلیکیشن‌های موبایل هم از این موضوع مستثنی نیست ولی امیدوارم این ۱۰ نکته کاربردی برای ایجاد اپلیکیشن که در بالا ذکر شد به شما در رسیدن به هدف و موفقیت کمک کند.

چه مراحلی برای توسعه یک اپلیکیشن موبایل وجود دارد؟

مراحل توسعه یک اپلیکیشن موبایل شامل ایده‌پردازی، طراحی، توسعه، تست، انتشار، بازاریابی و پشتیبانی است.

آینده صنعت اپلیکیشن‌ها چگونه خواهد بود؟

  • پیش‌بینی می‌شود که صنعت اپلیکیشن‌ها در سال‌های آینده به رشد خود ادامه دهد.
  • ظهور فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، فرصت‌های جدیدی را برای توسعه اپلیکیشن‌های نوآورانه ایجاد خواهد کرد.

منبع: infoworld

به اشتراک بگذارید:

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

3 Comments

  1. فاطمه محمدی گفت:

    سلام خدا قوت . من یه پیج اینستا دارم در زمینه آموزش کیک و شیرینی و دسر و…. و طبق آموزشایی که از سایت شما داشتم تونستم یه اپ موبایلی بسازم . اگر امکانش هست در زمینه اپ مویایلی اطلاعات و مقالات بیشتری توی سایتتون واسه ما تازه واردا قرار بدین . ممنونم

  2. علی گفت:

    سلام برای اپ پازلی آگه وقت مناسبی داشتید میخواستم از شما کمک یا همکاری داشته باشم سپاس
    علی نفری

    • سلام و درود جناب نفری عزیز
      از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب میتونید در این زمینه با پشتیانی ما در تماس باشید
      در خدمتتون هستیم
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن