آموزش انتشار اپلیکیشن در مارکت سیب اپ-پازلی-اپلیکیشن-ساز-آنلاین-پازلی-puzzley.ir-puzzley1
آموزش انتشار اپلیکیشن ios در مارکت سیب اپ
۲۰ فروردین، ۱۳۹۸
آموزش افزونه وردپرس -اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی-puzzley.ir-puzzley
آموزش افزونه وردپرس
۲۰ فروردین، ۱۳۹۸

افزونه‌ی حساب‌کاربری به شما این امکان رو می‌ده تا برای اپلیکیشن‌تون صفحه عضویت و ورود داشته باشید، دسترسی‌های مختلفی رو برای کاربرهای متفاوت در نظر بگیرید، با کاربرهاتون از طریق پیام در ارتباط باشید و کلی امکانات دیگه که با استفاده از این افزونه در اختیارتون قرار گرفته است. در این آموزش می‌خوام نحوه کار با ” افزونه‌ی حساب‌کاربری ” رو براتون توضیح بدم. دعوت می‌کنم با من در بلاگ پازلی همراه باشید.

بعد از اضافه‌کردن این افزونه به اپلیکیشن‌تون، شما بخش‌های مختلفی رو در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.
۱- فرم ثبت‌نام
۲- تنظیمات
۳-نقش‌ها
۴- صفحات
۵- کاربران
۶-تاریخچه کاربران
۷-پیام‌ها
۸-چیدمان و طراحی
۹-اشتراک
۱۰-تنظیمات اشتراک
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley1

۱- فرم ثبت نام:

بخش اولی که باید تنظیمات اون رو انجام بدید، بخش ”فرم ثبت‌نام” است.-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 3در این بخش شما می‌تونید اطلاعاتی رو که زمان ثبت‌نام باید از کاربر بگیرید رو تعیین کنید.
با کلیک روی دکمه‌ی ”اضافه کردن بخش جدید به فرم ” می‌تونید موارد جدیدی رو به فیلدهای ثبت نام‌تون اضافه کنید.

  • دقت کنید که شما می‌تونید تا حداقل ۲ فیلد رو برای ثبت‌نام قرار بدید و ثبت‌نام ساده‌تری داشته باشید. به عنوان مثال شما می‌تونید فقط فیلد شماره همراه رو داشته باشید که در کنار فیلد پسورد که اجباری هست، دو فیلد ثبت‌نام شما رو تشکیل بدن.

۲- تنظیمات:

بخش بعدی در افزونه‌ی حساب‌کاربری ، بخش ”تنظیمات” است که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 2۱- ثبت‌نام اجباری: در این قسمت از افزونه‌ی حساب‌کاربری شما می‌تونید اجباری بودن یا نبودن ثبت نام رو مشخص کنید. اگر ثبت‌نام اجباری رو برای اپلیکیشن در نظر بگیرید، کاربر در زمان ورود به اپلیکیشن با صفحه‌ی عضویت مواجه می‌شه و باید ثبت‌نام کنه تا بتونه وارد اپلیکیشن شما بشه و از امکانات اون استفاده کنه. اگر شما ثبت‌نام رو اجباری نکنید کاربر وارد اپلیکیشن می‌شه و شما می‌تونید برای یک سری از صفحات برنامه‌تون ثبت‌نام رو اجباری کنید و در زمانی که کاربر بخواد وارد بخشی بشه که شما ثبت‌نام اجباری رو برای اون در نظر گرفتید، باید اول ثبت‌نام و ورود انجام بده و بعد وارد اون صفحه بشه.

۲- نمایش کلید ارتقا پلن: اگر این ویژگی رو فعال کنید یک دکمه‌ی ”ارتقا پلن” در حساب‌کاربری به کاربرهاتون نمایش داده می‌شه. زمانی که کاربر روی این دکمه کلیک کنه، پلن‌های اشتراک‌های تعریف شده نمایش داده می‌شه و می‌تونه یکی از اون‌ها رو خریداری کنه.
۳- نوع تایید حساب کاربری: در این قسمت شما سه نوع انتخاب دارید:

  • به صورت پیش‌فرض فعال باشد: یعنی کاربر فقط کافیه ثبت‌نام کنه و نیاز به تایید حساب‌کاربری نداره.
  • ایمیل: اگر این حالت رو انتخاب کنید کاربرهاتون باید یک ایمیل‌ رو وارد کنند و یک لینک فعال‌سازی به اون ایمیل ارسال می‌شه و باید حساب‌کاربری خودشون رو فعال کنند.
  • تلفن همراه: با استفاده از این حالت کاربرها با وارد‌کردن شماره همراه می‌تونند با دریافت یک اس‌ام‌اس حساب‌کاربری خودشون رو فعال کنند.

۴-نقش پیش‌فرض: در قسمت ”نقش پیش‌فرض” شما باید نقشی رو برای کاربری که در اپلیکیشن شما ثبت‌نام می‌کنه، در نظر بگیرید.
تعریف نقش‌ها رو در ادامه و در قسمت ”نقش‌ها” توضیح بیشتری میدم.
۵- محتوای پنجره باز‌شونده برای کاربران ثبت‌نام نشده: ‌کاربرانی هستند که ثبت نام نکردند و پنجره‌ای مثل تصویر زیر برای اون‌ها نمایش داده می‌شه که متن این پنجره رو باید در این قسمت تایپ کنید.

۶-محتوای پنجره باز‌شونده برای دسترسی غیرمجاز: یه تعداد از کاربرها اجازه دسترسی به بعضی قسمت‌های اپلیکیشن رو ندارند برای این کاربرها پنجره‌ای باز می‌شه که محتوای اون رو باید در این قسمت مشخص و تایپ کنید.
۷-دکمه قوانین و مقررات: اگر این دکمه رو فعال کنید یک کادر برای شما باز می‌شه که شما می‌تونید قوانین استفاده از اپلیکیشن‌تون رو قرار بدید و کاربر قبل از ثبت نام اون رو مطالعه کنه و تیک تاییدش رو بزنه. همینطور که در تصویر می‌بینید، قسمت “با قوانین موافقم” به صفحه ثبت‌نام اپلیکیشن شما اضافه شده و کاربر با کلیک روی اون می‌تونه قوانین رو مطالعه کنه.

۸- ایمیل دریافت‌ کنندگان پیام کاربر: شما می‌تونید”ایمیل دریافت‌کنندگان پیام کاربررو در این فیلد قرار بدید تا پیام کاربرها رو به افراد مختلفی ارسال کنید. کاربرد این قسمت در اپلیکیشن‌هایی است که چند مدیر دارند یا هم می‌تونید ایمیل خودتون رو وارد کنید تا همه‌ی پیام‌های کابران برای ایمیل شما ارسال بشه.
۹- در نهایت هم باید تغییرات رو ذخیره کنید تا در اپلیکیشن شما اعمال بشه.

۳- نقش‌ها:

در بخش بعدی شما می‌تونید نقش‌های مختلفی رو برای کاربرهاتون در نظر بگیرید تا با استفاده از این نقش‌ها بتونید دسترسی‌های مختلفی رو برای هر گروه از کاربرهای اپلیکیشن‌تون مشخص کنید که در ادامه درمورد این دسترسی‌ها توضیحات بیشتری میدم.
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 4با استفاده دکمه “+” می‌تونید نقش‌های بیشتری رو ایجاد کنید.به عنوان مثال: کاربر عادی، کاربر ویژه و…

۴- صفحات:

بخش “صفحات” در افزونه‌ی حساب‌کاربری به شما این امکان رو می‌ده تا در افزونه‌ی حساب‌کاربری دسترسی‌های مختلفی رو برای کاربران با نقش‌های متفاوت در نظر بگیرید. همینطور که در تصویر زیر می‌بینید، می‌تونید برای نقش‌ها و حالت‌های مختلف، دسترسی‌ به صفحات رو فعال یا غیرفعال کنید.
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 5

۵- کاربران:

در بخش “کاربران” افزونه‌ی حساب‌کاربری ، شما می‌تونید مشخصات کاربرهای ثبت‌نام شده‌ اپلیکیشن‌تون (شناسه، نام و نام خانوادگی، نقش، وضعیت، زمان ایجاد، عملیات) رو همونطور که در تصویر زیر می‌بینید، مشاهده کنید.
برای هر کاربر با استفاده از قسمت “عملیات” شما می‌تونید کارهای مختلفی رو انجام بدید. با استفاده از دکمه اول از سمت راست شما می‌تونید اطلاعات کاربر رو ویرایش کنید و با استفاده دکمه دوم می‌تونید برای کاربر پیام ارسال کنید بعد از کلیک روی اون صفحه‌ی “ارسال پیام به کاربر” برای شما باز می‌شه که توضیحات کامل این صفحه رو می‌تونید در بخش پیام‌های این مطلب ببینید. با استفاده از آیکون سطل زباله هم می‌تونید اون کاربر رو حذف کنید.
دکمه‌ی “اضافه کردن کاربر جدید”: با استفاده از این دکمه می‌تونید یک کاربر جدید اضافه کنید و اطلاعاتش رو بصورت دستی وارد کنید.
دکمه‌ی “خروجی اکسل”: با کلیک روی این دکمه شما می‌تونید لیست کامل اطلاعات کاربرها‌تون رو در فایل اکسل داشته باشید و اون رو ذخیره کنید. شما در این فایل حتی می‌تونید لیست کاربران بلاک شده رو هم مشاهده کنید.
دکمه‌ی “حذف کاربران غیرفعال”: با کلیک روی این دکمه کاربرانی که فعالیتی نداشتند حذف می‌شن.
در قسمت “جستجو” هم می‌تونید کاربر مورد نظر خودتون رو پیدا کنید.
نکته: اگر میخواین که کاربر در زمان ارسال پیام از طرف شما نوتیفیکیشن دریافت کنه باید از افزونه‌ی “نوتیفیکیشن با پوش‌پل” استفاده کنید و تنظیمات خاص اون رو انجام بدید که آموزش اون رو می‌تونید از لینک زیر مطالعه کنید:
قسمت دوم آموزش نوتیفیکیشن با پوش‌پل
در قسمت “عملیات” زمانی که روی دکمه‌ی سمت راست کلیک کنید صفحه “ویرایش کاربر” برای شما نمایش داده می‌شه که می‌تونید اون رو در تصویر زیر ببینید.
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 12نام و نام خانوادگی، نام کاربری، شماره موبایل، ایمیل، این موارد فیلدهایی هستند که در قسمت “فرم ثبت‌نام” فعال کردید و کاربر باید زمان ثبت نام این مشخصات رو وارد کنه و برای ویرایش هم شما می‌تونید در این فیلدها بصورت دستی تغییرات ایجاد کنید.
“فیلد جدید”: اگر در قسمت “فرم ثبت‌نام” فیلد جدیدی اضافه کرده باشید در این قسمت اطلاعاتش نمایش داده می‌شه.
“بلاک”: اگر این گزینه رو برای کاربری فعال کنید اون کاربر اجازه ورود به حساب‌کاربری خودش رو نداره و اگر در همون لحظه در حساب‌کاربری در حال فعالیت باشه بعد از خروج، اجازه ورود دوباره به اپلیکیشن رو نداره.
“وضعیت”: فعال و غیرفعال بودن کاربر رو به شما نشون می‌ده.
“عکس پروفایل”: اگر کاربر برای حساب کاربری خودش عکس انتخاب کرده باشه اینجا برای شما نمایش داده می‌شه در غیر این صورت در اگر بخواین می‌تونید از این قسمت برای کاربر عکس انتخاب کنید.
“تغییر رمز”: رمز‌ ‌ورود کاربر رو می‌تونید از این قسمت ویرایش کنید.

۶- تاریخچه کاربران:

همینطور که در تصویر زیر می‌بینید در افزونه‌ی حساب‌کاربری و در این قسمت شما لیستی از فعالیت‌های کاربرهای خودتون رو مشاهده می‌کنید. 

-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 13عنوان: در این قسمت شما می‌تونید وضعیت هر کاربر رو به تفکیک مشاهده کنید و فعالیت‌هایی مانند ورود و خروج از حساب‌کاربری، ارتقا و تمدید پلن در این بخش قرار می‌گیرند.
زمان: زمانی که کاربر در هر یک از وضعیت‌های مشخص شده بوده رو به شما نشون می‌ده.

۷- پیام:

در بخش “پیام” شما می‌تونید پیام‌های هر کاربر(تیکت) رو ببنید و پاسخ بدید. طبق تصویر زیر شما اطلاعاتی مثل کد پیگیری، عنوان، شناسه کاربر و آخرین بروزرسانی رو در این صفحه مشاهده می‌کنید.

-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 14

موضوعات پیش فرض: در این فیلد شما می‌تونید برای کاربرهای خودتون موضوعات پیش‌فرضی مثل فنی،ارتباط با مدیر و… رو برای عنوان تیکت کاربرها انتخاب کنید یا موضوع موردنظر خودتون رو تایپ کنید. می‌تونید این قسمت رو خالی بذارید، در این حالت کاربر باید زمان ارسال پیام، عنوان مورد نظرخودش رو تایپ بکنه.
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 19اگر  موضوعات پیش‌فرض رو انتخاب کرده باشید، زمانی که کاربر بخواد برای شما پیام ارسال کنه در قسمت “عنوان” منوی کشویی رو مشاهده می‌کنه که این موضوعات پیش‌فرض برای کاربر نمایش داده می‌شه تا یکی از اون‌ها رو انتخاب کنه.
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 20

در بخش”پیام”برای پاسخ به پیام کاربر باید دکمه‌ی “نمایش جزئیات” رو کلیک کنید و همینطور که در تصویر زیر می‌بینید صفحه‌ی “نمایش پیام کاربر” برای شما نمایش داده می‌شه .
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 15۱-پیام کاربر: در این قسمت می‌تونید پیام کاربر رو ببینید و پاسخ بدید و تنظیماتی رو روی اون اعمال کنید.
۲-مشخصات کاربر: در این قسمت مشخصات کامل کاربر برای شما نمایش داده می‌شه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 16۳-سابقه پیام‌ها: در این قسمت همینطور که در تصویر زیر می‌بینید تمامی پیام‌های کاربر و پاسخ‌های شما با جزئیات برای شما نمایش داده می‌شه.
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 17۴- در این بخش شما می‌تونید پیامی که کاربر برای شما ارسال کرده رو مشاهده کنید.
۵-عنوان: در این قسمت عنوان پاسخ خودتون رو تایپ می‌کنید.
۶-ارسال به: در اینجا چون به یک کاربر مشخص پاسخ می‌دید فقط نام همون کاربر نوشته شده و پیام برای همون فرد ارسال می‌شه و در اینجا قابلیت تغییر کاربر رو ندارید.
۷-پیام: متن پاسخ خودتون رو می‌تونید اینجا تایپ کنید.
۸- پیوست: اگر لازم هست که فایلی رو به پیام‌تون پیوست کنید از این قسمت می‌تونید این کار رو انجام بدید. فرمت فایل‌هایی که ارسال می‌کنید باید jpg یا zip باشه.
۹-ارسال اعلان پیام جدید از طریق نوتیفیکیشن: با فعال بودن این گزینه زمانی که پاسخ شما ارسال می‌شه کاربرتون می‌تونه اعلان پیام جدید رو روی گوشی‌ش ببینه .
لازمه‌ی کار کردن این بخش، فعال سازی افزونه‌ی ارسال نوتیفیکیشن با پوش‌پل است که آموزش اون رو از لینک زیر می‌تونید مشاهده کنید:
ارسال پوش نوتیفیکیشن – قسمت اول(ثبت‌نام در سایت پوش‌پل و ثبت اپلیکیشن)

۱۰-بستن پاسخ: با فعال کردن این گزینه تعامل بین شما و کاربر قطع می‌شه و کاربر نمی‌تونه به این پیام ارسالی شما پاسخی بده.
در نهایت هم با کلیک روی دکمه‌ی “فرستادن” پیام شما برای کاربر ارسال می‌شه.

اگر بخواین برای کاربرهای خودتون پیام(تیکت) ارسال کنید باید روی دکمه‌ی “ارسال پیام جدید” کلیک کنید و صفحه ای که براتون باز می‌شه مشابه صفحه‌ی “پاسخ به پیام کاربر” است که در قسمت بالا براتون توضیح دادم با این تفاوت که در این صفحه و در بخش “ارسال به” می‌تونید ارسال همگانی پیام داشته باشید زمانی که روی این فیلد کلیک کنید منوی کشویی باز می‌شه که می‌تونید با استفاده از اون برای همه یا گروه خاصی از کاربران که بر اساس نقش مشخص شدن، پیام رو ارسال کنید.
-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 18زمانی که شما پیامی برای کاربر ارسال می‌کنید، در صفحه حساب‌کاربری در اپلیکیشن با استفاده از شمارنده، روی آیکون صندوق پیام  عدد پیام‌های خونده نشده نمایش داده می‌شه.

۸- چیدمان و طراحی:

در این بخش می‌تونید تم دلخواه‌تون رو برای افزونه‌ی حساب‌کاربری اپلیکیشن‌تون انتخاب کنید.

-آموزش افزونه‌ی حساب‌کاربری -اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 21

شما با استفاده از قسمت “تصویر بالای صفحه ورود” می‌تونید تصویری رو برای بالای صفحه‌ی ورود کاربر به اپلیکیشن در نظر بگیرید تا مثل تصویر زیر نمایش داده بشه.

با فعال کردن این دکمه “نمایش آیکون صندوق پیام بالای همه صفحات اپلیکیشن”، صندوق پیام در بالا و سمت چپ تمامی صفحات برنامه بصورت جداگانه برای کاربرها نمایش داده می‌شه.

۹- اشتراک:

در این بخش می‌تونید یک سری پلن در نظر بگیرید تا کاربر با پرداخت هزینه بتونه دسترسی هایی رو در اپلیکیشن شما داشته باشه. این پلن‌ها در حساب‌کاربری به کاربرها نمایش داده می‌شه.

با کلیک روی دکمه “افزودن پلن جدید” می‌تونید پلن مورد نظرتون رو تعریف کنید.
با استفاده از آیکون “سطل زباله” هم می‌تونید پلن ایجاد شده رو حذف کنید.

بعد از کلیک روی فیلد “عنوان پلن” تنظیمات پلن برای شما طبق تصویر زیر باز می‌شه.

۱- عنوان: عنوان پلن رو باید وارد کنید. برای مثال پلن استاندارد، پلن سازمانی و …
۲- توضیحات: باید توضیحاتی رو قرار بدید تا کاربر اپلیکیشن قبل از خرید بتونه اون‌ها رو مطالعه کنه و با ویژگی‌های اون پلن آشنا بشه.
۳-قیمت: هزینه‌ی پرداختی برای این پلن رو اینجا مشخص می‌کنید.
۴-مدت زمان: در این قسمت مدت زمانی که کاربر می‌تونه از این پلن استفاده کنه رو مشخص می‌کنید که گزینه های ماهانه،سالانه و دائم در منوی کشویی برای شما نمایش داده می‌شه. زمانی که از این طریق برای پلن‌هاتون تاریخ انقضا مشخص می‌کنید هنگامی که کاربر بخواد پلن‌ش رو تغییر بده، طرح قبلی و میزان مصرف کاربر از اون در نظر گرفته می‌شه و محاسبات و تغییرات اعمال می‌شه.
۵- نقش: نقش هایی که برای کاربرهای اپلیکیشن‌تون انتخاب کردید اینجا نمایش داده می‌شه که از این طریق می‌تونید مشخص کنید که کدوم گروه از نقش‌ها می تونند از این پلن استفاده کنند.
۶-شناسه محصول: این قسمت رو باید زمانی پر کنید که درگاه پرداخت رو کافه بازار انتخاب کرده باشید.
۷-پیام خرید موفق: این متن بعد از خرید این پلن به صورت پاپ آپ نمایش داده می‌شه. برای هر پلن می‌تونید متن جداگانه‌ای بنویسید 🙂
در نهایت هم تغییرات رو ذخیره کنید.

۱۰- تنظیمات اشتراک:

در این قسمت می‌تونید درگاه پرداختی که مد‌نظرتون هست رو برای پرداخت‌های کاربرهاتون انتخاب کنید.

بعد از انتخاب درگاه می‌تونید از طریق آموزش‌های زیر، تنظیمات اون رو انجام بدید. زمانی که درگاه پرداخت زرین‌‌پال رو انتخاب کنید برای این درگاه حالت تست قرار داده شده است. این ویژگی به شما کمک می‌کنه تا قبل از انتشار اپلیکیشن حالت‌های مختلف پرداخت رو تست کنید.
آموزش اتصال به درگاه پرداخت زرین پال
آموزش پرداخت کافه بازار
آموزش پرداخت مایکت

همین الان از افزونه‌ی “حساب ‌کاربری” در پنل کاربری‌تون در اپلیکیشن‌ساز پازلی استفاده کنید و هر سوالی در مورد اون دارید رو می‌تونید از همکاران من در بخش پشتیبانی بپرسید.

پنل کاربری پازلی 

امیدوارم آموزش مفیدی برای شما باشه.

شکیبا قهوه‌چی
شکیبا قهوه‌چی
همیشه شکیبا هستم با یک لبخند بزرگ روی لبم :) اکثر اوقات کارها،افکار و احساساتم رو می‌نویسم و از نوشتن خسته نمیشم برای همین وارد پازلی شدم که از این استعدادم استفاده کنم و محتوا تولید کنم :) به طراحی UI/UX علاقه دارم و توی این زمینه درحال یادگیریم.همیشه سعی میکنم که کاری که بهم سپرده می‌شه رو درست و دقیق انجام بدم.کتاب خوندن رو دوست دارم مخصوصا خوندن شعرهای فاضل نظری :) عاشق نقاشی، شنا و موسیقیم و از رنگ‌ها انرژی می‌گیرم برای همین هر چیزی که رنگی باشه رو دوست دارم و چشم قلبی میشم.دست من باشه همینجوری اینجا براتون از خودم می‌نویسم :d ولی اینجا کاراکترهاش محدوده هاهاهااااا :)

2 Comments

  1. Avatarفرهاد الیاسی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    تنظیمات نوتیفیکیشن برای زمانی که به کاربر پیام ارسال میکنیم چطور فعال میشه؟

  2. Avatarامید گفت:

    این امکان عالیه.. با نوتیفکیشن عالیتر میشه…

    ولی اگه میشد یه دسترسی وجود داشته باشه برای مدیران اپ جز پنل سایت از داخل خود اپ و وارد شدن به حساب کاربری خودشون(ادمین ها) بتونن به پیامهای کاربران جواب بدهند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *