گزارش عملکرد پازلی در کابوس قطعی اینترنت

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

در این مطلب سعی کردیم گزارش عملکرد پازلی را در هفته کابوس قطعی اینترنت به حضور شما تقدیم کنیم. با این گزارش عملکرد در بلاگ پازلی همراه باشید.

گزارش عملکرد

شنبه ۲۵ آبان ۹۸ شاهد اتفاقی باورنکردنی در کشور بودیم. اتفاقی که باعث شد دسترسی کاربران ایرانی به شبکه اینترنت یا به اصطلاح اینترنت بین‌الملل به طور کامل قطع شود. اتفاقی که تا پیش از این باورش حتی غیرممکن به نظر می‌رسید و بدبین‌ترین افراد به شرایط هم توان پیشٰ‌بینی آن را نداشتند. همین رویداد باعث شد کسب‌و‌کارهای بی‌شماری در ایران متحمل خسارت شده و دسترسی کاربران به این سرویس‌ها مختل و قطع گردد.

بازه عصرشنبه تا ظهر یک‌شنبه ۲۶ آبان

متاسفانه نمی‌توان انکار کرد که قطع اینترنت شوک بزرگی به تمام کسب‌وکارها بود. در ساعات ابتدایی این اتفاق حتی شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترانت داخلی هم قطع بود و حتی سرویس‌هایی که از سرورهای داخل کشور استفاده می‌کردند هم با قطعی و اختلال شدید شدند. در این بازه تمام تلاش خود را معطوف به آماده سازی و فراهم کردن اقدامات لازم در صورت ظهور روزنه‌هایی از اتصال مجدد اینترنت یا اینترانت داخلی کشور کردیم.

از ظهریک‌شنبه تا پنجشنبه ۷ آبان

آگاه بودیم که کسب‌وکارهای زیادی از پازلی استفاده کرده و علاوه بر دسترسی کاربران به پنل‌کاربری، صحت عملکرد اپلیکیشن‌های ساخته شده با پازلی اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل با توجه به بستر CDN، اتصال مجدد پازلی در ظهر یکشنبه برقرار شد و بیش از ۹۵ درصد پنل‌کاربری و اپلیکیشن‌های ساخته‌شده با پازلی در دسترس قرار گرفتند. البته به دلیل قطعی اینترنت بین‌الملل، دسترسی پازلی و عملکرد ما بر روی شبکه ملی اطلاعات قرار داشت که همین قضیه باعث بروز مشکلات پرداختی و کاهش سرعت دسترسی گردید. به همین منظور اطلاع‌رسانی امکان دسترسی به پازلی از طریق پیامک که تنها راه اطلاع‌رسانی به کاربران بود، در دستور کار قرار گرفت.

پنجشنبه ۷ آبان

دسته دیگری از کاربران ما نمایندگانی بودند که با توجه به پنل اختصاصی و دامنه مجزا بر روی شبکه CDN ما قرار نداشتند. به همین منظور نمایندگان پازلی نیز به طور موقت به شبکه CDN ما اضافه شدند تا دسترسی به پنل و اپلیکیشن‌های آنان نیز برقرار شود. این اتصال تا هنوز ادامه داشته و تا پایان کامل اختلالات و دسترسی ۱۰۰ درصدی اینترنت در کشور ادامه خواهد داشت. شایان ذکر است این اقدام با تلاش گسترده تیم فنی ممکن شد و در ابتدا راه حل مشخصی و کاملی برای آن وجود نداشت. بعد از این مرحله با وجود عدم اتصال اینترنت بین‌الملل و دسترسی کاربران پازلی با منابع و راه‌های مختلف تقریبا ۱۰۰ درصد سرویس در اختیار تمام کاربران قرار گرفت.

در پایان از تمام کاربرانی که در این مسیر متحمل ضرر شده به نوبه خود عذرخواهی کرده و بابت صبوری شما کمال تشکر را داریم. تمام تلاش و توجه ما در پازلی ارائه بهترین خدمات باکیفتی درخور کاربران ایرانی و در سطح بهترین سرویس‌های بین المللی می‌باشد.

به اشتراک بگذارید:

محمدحسین محسنی
محمدحسین محسنی

مطالب پر بازدید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن