آموزش کم‌کردن حجم تصاویر با فتوشاپ

1-4
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

خیلی وقت‌ها ممکن است به خاطر زیاد بودن حجم عکس‌هایمان، حجم اپلیکیشن‌مان زیاد شود و برای انتشار آن در مارکت‌های مختلف به مشکل برخورد کنیم. یا اینکه زیاد بودن حجم اپلیکیشن، سرعت بالا آمدن آن در اینترنت را پایین آورد. با من در بلاگ پازلی همراه باشید تا آموزش کم‌حجم کردن تصاویر با فتوشاپ بدون کاهش کیفیت را با هم مرور کنیم.

کم‌حجم کردن تصاویر با استفاده از فتوشاپ، بدون تغییر کیفیت:

می‌توانیم این کار را با زدن چندتا دکمه انجام بدهیم. ابتدا فتوشاپ را باز می‌کنیم و عکس مورد نظرمان را انتخاب می‌کنیم.

آموزش کم‌کردن حجم تصاویر با فتوشاپ

حالا موارد را بر اساس شماره دنبال می‌کنیم.

آموزش کم‌کردن حجم تصاویر با فتوشاپ ۱

۱-ابتدا از منوی بالای صفحهfile  را انتخاب می‌کنیم.

۲-سپس export را انتخاب می‌کنیم.

۳-در نهایت save for web را انتخاب می‌کنیم.

صفحه‌ی جدیدی برای‌مان باز می‌شود که می‌توانیم تنظیمات مربوط به طول و عرض را در آنجا تغییر بدهیم ولی برای تغییر حجم نیازی به این کار نیست.

آموزش کم‌کردن حجم تصاویر با فتوشاپ

فقط کافی‌ست گزینه save را انتخاب کنیم. فایل عکس کم‌حجم شما آماده‌است. دقت داشته باشید که این روش ممکن است روی حجم عکس‌هایی که از اینترنت گرفته‌اید کارکرد نداشته باشد، چون احتمال دارد آن‌ا قبلا یک بار با این روش فشرده‌سازی شده‌ باشند.

یک قدم فراتر برای کم‌حجم کردن تصاویر

اگر هنوز هم نیاز داشتید حجم عکس خود را کمتر کنید، می‌توانید از پنل سمت راست همان پنجره قبلی، ابعاد عکس و تراکم پیکسلی آن را تغییر دهید. ابعاد رایج برای یک عکس در اینترنت این موارد هستند:

  • Height و Width : سعی کنید هر دوی این ابعاد را زیر ۱۰۰۰px نگه دارید.

عکسهایی با سایز بزرگتر از هزار پیکسل معمولا هیچ فایده‌ای در نمایش غیر از افزایش حجم تصویر ندارند. این دو متغیر به هم وابسته هستند. بنابراین با تغییر هر کدام از آن‌ها، دیگری نیز تغییر خواهد کرد تا نسبت طول به عرض تغییری نکند.

  • Quality: معمولا بین ۴۰ تا ۶۰ بازه خوبی برای این شاخص است.

در نهایت می‌توانیم با کم کردن حجم عکس‌هایمان حجم اپلیکیشن‌مان را کم‌تر کنیم. در نتیجه محتوای اپلیکیشن‌مان راحت‌تر بارگذاری شده، و در کل سرعت انتشار و بارگذاری صفحات‌مان هم بالاتر می‌رود. عکس‌هایی که با استفاده از save for web ذخیره می‌شوند،  اطلاعات اضافی مانند نسخه نرم‌افزاری که عکس با ان ساخته شده و … را همراه با فایل ذخیره نمی‌کنند. حذف این اطلاعات شناسنامه‌ای موجب بهینه‌سازی حجم یک عکس می‌شوند.

 

به اشتراک بگذارید:

شکیبا قهوه‌چی
شکیبا قهوه‌چی
همیشه شکیبا هستم با یک لبخند بزرگ روی لبم. :) از رنگ‌ها انرژی می‌گیرم برای همین هر چیزی که رنگی باشه رو دوست دارم. اکثر اوقات کارها،افکار و احساساتم رو می‌نویسم و از نوشتن خسته نمیشم برای همین وارد پازلی شدم که از این استعدادم استفاده کنم و محتوا تولید کنم. :) به طراحی و دیزاین علاقه زیادی دارم و در این زمینه درحال یادگیری هستم. همیشه سعی میکنم که کاری که بهم سپرده می‌شه رو درست و دقیق انجام بدم. اگر دوست دارید بیشتر با من آشنا بشید آیدی اینستا و لینکدینم رو براتون میذارم: Insta: shinolifeee linkedin: shakibaghahvechi

1 Comment

  1. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر . من یه فروشگاه مبلمان و سرویس خواب دارم و واسه فروشگاهم اپلیکیشن هم طراحی کردم . و الان دارم عکس مبلمان رو داخل اپ وارد میکنم ولی متاسفانه خیلی سرعت اپ بخاطر حجم بالای تصاویر پایین اومده . اگر براتون امکانش هست یه ویدئو آموزشی برام بزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن