جشنواره عیدانه ۱۴۰۰ پازلی
جشنواره عیدانه ۱۴۰۰ پازلی
۱۷ اسفند، ۱۳۹۹
شناخت تله‌های ذهنی
فرار از زندان با شناخت تله‌های ذهنی
۱۷ اسفند، ۱۳۹۹
نمایش همه

آن‌چه مدیر هر کسب‌وکاری باید از سئو بداند – بک‌لینک

بک‌لینک چیست
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بک‌لینک چیست و چطور به دست می‌آید؟ سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جستجو از روش‌های حیاتی در بازاریابی دیجیتال است. چه کسب‌وکارتان یک روزه باشد و چه هزار ساله دیر یا زود مجبور خواهید شد فکری برای سئو بکنید در کنار تکنیک‌ها و ترفندهای فراوان، سئو از چند قاعده و اصل اساسی پیروی می‌کند که عدم آگاهی از آن‌ها شبیه قدم‌زدن کورمال کورمال در یک وادی نا‌شناخته خواهد بود. مطالعه این مطلب مرور کلی بر این قواعد اساسی است و پیشنهاد ما این است که حتما با یک متخصص سئو هم مشورت کنید.

سئو را از دو تا راه اصلی می‌توان بهبود داد: تولید محتوا و گرفتن بک‌لینک.

بک‌لینک چیست؟

اگر یک نفر لینک وب‌سایت شما در سایت خود قرار دهد، شما یک بک‌لینک دارید. مثلا یک سایت خبری، در مورد سایت شما مطلبی منتشر می‌کند و لینک سایت‌ شما را هم آنجا قرار می‌دهد. پس بک‌لینک همان لینک‌هایی هست که سایر سایت‌ها به سایت شما می‌دهند.

هر چه تعداد این سایت‌ها و این مطالب که لینک سایت شما را گذاشته‌اند بیشتر باشد، رتبه شما در موتور‌های جست‌وجو بالاتر خواهد آمد و با اولویت بیشتری در لیست جست‌وجو نمایش داده می‌شوید.

چطور بک‌لینک بگیریم؟

برای گرفتن بک‌لینک غالبا باید یا از خلاقیت‌مان خرج کنیم یا از پول‌مان و یا از روابط‌مان. خرج کردن خلاقیت یعنی باید یک کار خیلی خلاقانه یا مهم انجام دهیم و آنقدر جالب باشد تا بقیه داوطلبانه در موردمان بنویسند و ما را معرفی کنند. خرج کردن پول یعنی باید پولی بپردازیم که مثلا سایت‌های دیگر تبلیغ و معرفی‌مان بکنند و لینک ما را در سایت خودشان قرار دهند. و خرج کردن روابط یعنی باید از یک وب‌سایت که دوست، همکار یا آشنایمان هست بخواهیم تا ما را معرفی کرده و به ما لینک بدهد.

نکته: تبلیغات اهداف مختلفی دارد. اگر هدف بلندمدتی مثل افزایش رتبه در گوگل را داریم باید توجه کنیم در کجا و چه مدل تبلیغی برایمان گذاشته می‌شود. اگر تبلیغی باشد که بعد از مدتی حذف می‌شود، برای این هدف خاص خیلی مناسب نیست. تبلیغات با این هدف بهتر است تا دایمی باشند.

برخلاف اغلب استراتژی های سئو، چیزی که باعث می‌شود سایت‌های دیگر در مورد ما بنویسد ممکن است هیچ دخلی به تولید محتوا نداشته باشد. هر کار خلاقا‌نه‌ای در هرجای محصول می‌تواند زمزمه‌ای را در مورد محصول شما در سایت‌‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی راه بیاندازد. اما چه کار خلاقه‌ای می‌توانیم انجام دهیم و چطور موتورخلاقیت‌مان را روشن کنیم؟ برای افزایش خلاقیت راهکارهای زیادی وجود دارد که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها را می‌توانید در مطلب ” راهنمای اجرای طوفان فکریِ بهتر ” بخوانید.

 

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *