لباس جدید اپلیکیشن
نوروز بهانه‌ای برای پوشیدن لباس نو
۲۸ اسفند، ۱۳۹۹
بهترین سرویس‌های تبلیغات کلیکی کدام است؟
بهترین سرویس‌های تبلیغات کلیکی کدام است؟
۲۸ اسفند، ۱۳۹۹
نمایش همه

تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها راهی برای دیده‌شدن سریع اپلیکیشن

تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها
زمان مطالعه: 2دقیقه

تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها به این معنی‌است که بر اساس یک سری کلمات‌کلیدی اپلیکیشن شما در نتایج بالای جستجو در یک مارکت خاص مانند گوگل‌پلی نمایش داده شود.
از آنجایی که افراد برای یافت اپلیکیشن مورد نظر اولین گزینه مراجعه‌شان به مارکت‌ها است، باید بدانیم چگونه در نتایج جستجو در در رتبه‌های بالا قرار بگیریم. افراد به مارکت‌ها اعتماد دارند و در نتایج جستجو برای کلمه‌کلیدی مورد نظر از پیشنهادات مارکت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که نمایش داده می‌شوند، استفاده می‌کنند.

یکی از راه‌های رسیدن به رتبه‌های بالا در مارکت‌ها استفاده از تکنیک ASO یا بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در ماکت است. به شما کمک می‌کند تا به بهینه‌کردن صفحه اپلیکیشن از نظر محتوایی با کلمات ‌کلیدی مختلف در جایگاه مناسبی از نتایج جستجو قرار بگیرید. برای آشنایی با مفهوم ASO مطلب زیر را در بلاگ پازلی مطالعه کنید.

بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در مارکت‌ها – ASO

تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها چیست؟

سرچ‌ادز یا تبلیغ در جستجوی مارکت‌ها به معنی تعیین کلمات‌ کلیدی خاص و نمایش اپلیکیشن شما در نتایج ابتدایی جستجوی این کلمات در اپ‌استورها مانند کافه‌بازار و گوگل‌پلی می‌باشد.
شما می‌توانید با تخصیص یک بودجه مشخص به تبلیغات بپردازید. هر مارکتی سیاست‌ها و تعرفه‌های خاص خود را دارد. هزینه‌های تبلیغات به نسبت حوزه فعالیت شما و کلمات‌ کلیدی‌ای که انتخاب می‌کنید متفاوت است. نکته دیگر این است که سیستم تبلیغات در جستجو به صورت مزایده‌ای است. به این صورت که وقتی شما برای یک کلمه‌کلیدی درخواست تبلیغات می‌کنید، رتبه‌ای که اپلیکیشن شما نمایش داده می‌شود به هزینه‌ای که شما پرداخت کردید بستگی دارد. یعنی اگر اپلیکیشن دیگری برای آن کلمه‌کلیدی هزینه بالاتری پرداخت کرده باشد در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

چطور بهترین کلمات‌ کلیدی را انتخاب کنیم؟

هر مارکت ابزار پیشنهاد کلمات ‌کلیدی مخصوص خود را دارد. شما می‌توانید از این ابزار برای سنجش ارزش یک کلمه‌کلیدی استفاده کنید. اینکه آیا این کلمه‌کلیدی میزان ورودی مناسبی دارد؟ یا اینکه میزان رقابت در آن کلمه‌کلیدی چقدر است؟ شما می‌توانید با استفاده از این ابزار‌ها بهترین کلمات کلیدی را برای اپلیکیشن خود انتخاب کنید.

تبلیغ در کدام اپ‌استور بهتر است؟

قطعا هر مارکتی با توجه به سیاست‌های خود مزایا و معایبی دارد. گوگل‌پلی با توجه به شرایط پرداخت دلاری دسترسی دشواری برای ما ایرانی‌ها دارد. اما از طرفی بزرگ‌ترین مارکت اندرویدی است و کاربران زیادی را می‌توانید برای اپلیکیشن خود جذب کنید. با توجه به نوسانات دلاری شاید با مشکل بودجه مواجه شوید اما از طرفی گوگل‌پلی ابزار پیشرفته‌تر و دقیق‌تری را برای پیشنهاد کلمه‌کلیدی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد. برای آشنایی کامل با روال تبلیغات در جستجوی هر مارکت به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

تبلیغات در جستجوی گوگل‌پلیتبلیغات در جستجوی کافه‌بازار

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *