معرفی ۹ فیلم در حوزه‌ کامپیوتر-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 10
معرفی ۹ فیلم در حوزه‌ کامپیوتر
۱۹ اردیبهشت، ۱۴۰۰
سه کتاب حیاتی در مورد استراتژی-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 4
سه کتاب حیاتی در مورد استراتژی سازمان
۱۹ اردیبهشت، ۱۴۰۰
نمایش همه

آن‌چه مدیر هر کسب‌وکاری باید از سئو بداند – ابزار بهبود سئو

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بیشتر افراد SEO را دو بخش می‌دانند. بهینه‌سازی آن‌پیج و آف‌پیج. هر دوی این بخش‌ها به محتوا، استراتژی کلمه کلیدی و لینک‌ها مربوط می‌شوند، اما بسیاری از اوقات سئو فنی نادیده گرفته می‌شود. البته این اتفاق از عدم آموزش کافی سرچشمه می‌گیرد.

هفت ابزار برای بهبود سئوی فنی که شما باید بدانید.

سئو فنی چیست؟

سئو فنی روی چگونگی خزیدن ربات‌ها و دسترسی موتورهای جستجو به محتوای وبسایت شما متمرکز است. تا زمانی که موتورهای جستجو عملیات خزیدن ربات‌ها را به‌راحتی در وبسایت شما نداشته باشند، بهینه‌سازی‌های آن‌پیج و آف‌پیج شما تأثیری نخواهد داشت. بخش‌های مختلفی از یک وبسایت وجود دارد که در فرآیند سئو فنی به‌صورت دوره‌ای بررسی شود. در ادامه مطلب ما چند ابزار را معرفی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند بتوانید نقاط ضعف سایت خود را شناسایی کنید و چک لیستی برای بررسی دوره‌ای داشته باشید.

۷ ابزار بهبود سئوی فنی:

Website Grader by HubSpot

این یک داشبورد رایگان است که شما می‌توانید آدرس سایت خود را برای تجزیه و تحلیل وارد کنید و یک گزارش کامل از عملکرد سایت خود داشته باشید.
لیستی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد سایت را از نظر چند معیار بررسی می‌کند:

  • عملکرد
  • موبایل
  • سئو
  • امنیت

این ابزار علاوه بر نمره‌دهی در هر کدام از بخش‌های بالا، در صورت کسب نمره پایین در هر بخش راهنمایی برای بهبود به شما ارائه می‌دهد.
آن‌چه مدیر هر کسب‌وکاری باید از سئو بداند – ابزار بهبود سئو-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1

Google Webmaster Tools

این ابزار را که یکی از سرویس‌های گوگل است می‌توان به‌عنوان پراستفاده‌ترین ابزار در زمینه سئو دانست. این ابزار ویژگی‌های عالی‌ای در زمینه سئو فنی به ما ارائه می‌دهد. مفیدترین مزیت این سرویس توانایی شناسایی صفحات ۴۰۴ است یا صفحاتی که به هر دلیلی برای کاربر نمایش داده نمی‌شوند.
از آنجایی که این خطاها منجر به ضعف عملکرد کلی سایت می‌شود بهتر است این صفحات را شناسایی کنیم و به بهترین شکل آنها را به صفحات صحیح هدایت کنیم.
علاوه بر این، Google Webmaster Tools به شما این امکان را می‌دهد که فایل robots.txt را بررسی کنید و مطمئن شوید هیچ‌یک از صفحات مهم در موتور‌های جستجو مسدود نشده‌اند.
همچنین شما می‌توانید در این سرویس نقشه سایت خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید خطایی وجود ندارد.
آن‌چه مدیر هر کسب‌وکاری باید از سئو بداند – ابزار بهبود سئو-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 2

Screaming Frog

Screaming Frog نیز ابزاری است که باید تقریباً هر روز از آن استفاده کنیم. اگر این ابزار را دانلود نکرده‌اید، اکیداً پیشنهاد می‌کنم این کار را انجام دهید. چرا؟ زیرا بسیاری از جنبه‌های یک دامنه را بررسی می‌کند که واقعاً به شما در روند SEO فنی کمک می‌کند.
این ابزار در درجه اول به SEO On-Page کمک می‌کند. پیداکردن عنوان‌ها و توضیحات تکراری و همچنین بررسی ساختارهای URL برای تعیین مواردی که باید اصلاح شود.
می‌توانید این ابزار را از لینک زیر دانلود کنید.

Screaming Frog

آن‌چه مدیر هر کسب‌وکاری باید از سئو بداند – ابزار بهبود سئو-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 3

GoogleS PageSpeed Insights

همان‌طور که می‌دانید مدت زمان بارگیری یک صفحه وب می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی آن صفحه کمک کند و حداقل تجربه استفاده از وب‌سایت شما را برای بازدیدکنندگان لذت‌بخش‌تر کند.
Google PageSpeed Insights Tool به شما این امکان را می‌دهد که سرعت یک سایت خاص و تجربه‌کاربری آن را تجزیه و تحلیل کنید. آن سایت را در تلفن همراه و دسک‌تاپ تجزیه و تحلیل می کند. علاوه بر این ، این ابزار به شما نشان می‌دهد که چگونه هرگونه خطایی را برای کمک به بهبود سرعت یا تجربه کاربر برطرف کنید.
آن‌چه مدیر هر کسب‌وکاری باید از سئو بداند – ابزار بهبود سئو-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 4

Google’s Mobile Friendly Testing Tool

در آوریل ۲۰۱۵، گوگل به‌روزرسانی الگوریتم موبایل خود را منتشر کرد که آن دسته از وب‌سایت‌هایی که دارای وب‌سایت متناسب با موبایل هستند، رتبه بالاتری اختصاص می‌دهد. علاوه بر این الگوریتم گوگل ابزاری را برای سنجش عملکرد وب‌سایت‌ها روی موبایل طراحی کرده‌است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را از نظر تناسب با دستگاه‌های موبایل بررسی کنید و نقاط ضعف را بهبود بخشید.

Responsinator

Responsinator بسیار شبیه به Google Testing Mobile-Friendly Tool است، اما تفاوت‌هایی وجود دارد. ابتدا، به شما نشان می‌دهد که صفحه وب شما در همه دستگاه‌های مختلف تلفن همراه و تبلت، چگونه نمایش داده می‌شود.
این شامل انواع مختلف آیفون، اندروید، iPad و تبلت است. اگرچه به شما نمی‌گوید که چگونه این مشکل را برطرف کنید، اما نمایشی کامل از وب‌سایت شما در همه دستگاه‌ها را ارائه می‌دهد.

Siteliner

Siteliner ابزاری است که به شما امکان می‌دهد محتوای تکراری را در وب‌سایت خود پیدا کنید. تمام کاری که شما انجام می‌دهید این است که دامنه خود را وارد کنید و این ابزار تا ۲۵۰ صفحه عملیات خزیدن را انجام می‌دهد. سپس درصدی از وب‌سایت شما را که محتوای تکراری است، تجزیه و تحلیل می‌کند.
علاوه بر این، به شما خواهد گفت که در کدام صفحات محتوای تکراری وجود دارد و درصد محتوای تکراری چقدر است. سپس می‌توانید هر صفحه را بیشتر تجزیه و تحلیل کنید تا تغییرات لازم را برای جلوگیری از محتوای تکراری زیاد انجام دهید.

در این مطلب سعی کردم تا مفیدترین ابزارهای بهبود سئو فنی را به شما معرفی کنم. قطعا ابزارهای دیگری هم برای بهبود سئو وجود دارد و هرکس به طبع نیاز خود می‌تواند از آن استفاده کند.
شما از چه ابزارهایی بیشتر استفاده می‌کنید؟

 

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

4 Comments

  1. کاربر مهمان گفت:

    بسیار عالی بود
    سپاس از شما

  2. کاربر مهمان گفت:

    مطلب مفیدی بود و اینکه موفق باشید و خسته نباشید

  3. کاربر مهمان گفت:

    Google Webmaster Tools یکی از مهم ترین ابزار های برای سئو هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *