۷ وب‌سایت برای انتخاب پالت رنگ

۷ وب‌سایت برای انتخاب پالت رنگ-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 8
آنچه در این مطلب خواهید خواند:

بعد از شناخت روان‌شناسی رنگ‌ها، نوبت به انتخاب پالت رنگی مناسب می‌رسد. آیا می‌دانید باید از چه منبعی استفاده کنید؟ یک مولد پالت رنگ آنلاین با کاربرد آسان می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند. انتخاب رنگ برای طراحی رابط کاربری اپلیکیشن یا وب‌سایت برعهده شما خواهد بود زیرا هر مشتری، طرح رنگی یا نام تجاری مخصوص به خود را ندارد. اینجاست که این وب‌سایت‌های سازنده پالت رنگ به کمک شما می‌آیند. در این مطلب می‌خواهم چند سایت عالی برای انتخاب پالت رنگ به شما معرفی کنم.

Colordrop

در این سایت می‌توانی با انتخاب هر رنگ، کد رنگی آن را به دست آورید.
۷ وب‌سایت برای انتخاب پالت رنگ-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 1
بخش‌های جذاب این سایت:
Palettes: با قراردادن یک سری رنگ‌بندی، شما می‌توانید مشاهده کنید که در یک پروژه چه مجموعه رنگ‌هایی برای استفاده مناسب است.
Flat: می‌توانید با کلیک روی هر رنگ کد آن را به دست آورید.
Scan Image: شما با بارگذاری یک تصویر در این قسمت، کد رنگ‌های استفاده‌شده در عکس را در اختیارتان خواهید داشت.
Gradient Editor: با استفاده از ابزار آنلاینی که در اختیار شما قرار می‌دهد، گرادیانت خود را ساخته و کد Css آن را هم دریافت می‌کنید.

Colorion

این سایت در هر پالت رنگی پیشنهادی خود، ۵ رنگ دارد، که می‌توانید از آن استفاده کنید.
۷ وب‌سایت برای انتخاب پالت رنگ-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 2
بخش‌های جذاب این سایت:
اگر تنها از یک رنگ از پالت رنگی خوشتان آمده، یا اینکه می‌خواهید بدانید این رنگ در چه پالت‌های دیگری هم وجود دارد، کافی است روی رنگ موردنظر کلیک کرده و با زدن لینک Find related palettes رنگ موردنظر و حتی رنگ‌های مشابه آن در پک‌های دیگر را نیز مشاهده کنید.
این سایت از جست‌وجو دسته‌ای هم برخوردار است یعنی می‌توانید یک رنگ را انتخاب کنید تا تمامی پالت‌های رنگ آن به شما نمایش داده شود.
از ابزارهای آن می‌توان به ابزار گرادیانت اشاره کرد که یک سری مجموعه آماده گرادیانت به شما نمایش می‌دهد که با قرارگرفتن کد Css آن می‌توانید در پروژه خود از آن استفاده کنید، این سایت هم ابزاری برای آپلود عکس و تحویل کد رنگ دارد.

Adobe color

این سایت به افراد امکان می‌دهد انواع رنگ‌ها را امتحان، ایجاد و ذخیره کنند که هر یک از آن‌ها از پنج رنگ تشکیل شده است.
۷ وب‌سایت برای انتخاب پالت رنگ-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 3
بخش‌های جذاب این سایت:
Create: طرح‌های اصلی رنگ در هنر عبارت‌اند از:

  • مشابه (analogous)
  • مکمل (complementary)
  • تقسیم مکمل (split-complementary)
  • سه‌گانه (triadic)
  • مستطیل (rectangular)
  • تک‌رنگ (monochromatic)

هرکدام از این طرح‌های رنگی، در محل خاصی از چرخ رنگ قرار دارند. با انتخاب هرکدام از این طرح‌ها ۵ نقطه روی دایره انتخاب می‌شوند و مطابق آن ۵ رنگ به شما نمایش داده خواهد شد که شما می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید اما این رنگ‌ها حول همان نقاط طرح رنگ هستند. کاربران می‌توانند طرح رنگی را مستقیماً به Adobe Photoshop ، Adobe Illustrator و Adobe InDesign انتقال دهند.
Explore: در این قسمت می‌توانید پالت‌های رنگی آماده را مشاهده کنید.
Trends: تصاویر جدید و مد روز همراه با پالت رنگی آن‌ها، برای شما در این قسمت نمایش داده می‌شود و می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

Colormind

با سایت Coolors می‌توانید یک پالت ایجاد کنید، و یا تصویری را بارگذاری کنید تا در ایجاد یک پالت استفاده شود. آنچه که این سایت را کمی متفاوت می‌کند، راهنمایی آن در مورد نحوه استفاده از رنگ‌ها در یک پالت است.
۷ وب‌سایت برای انتخاب پالت رنگ-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.net 4
بخش‌های جذاب این سایت:
Website Colors: بر روی این گزینه در بالای صفحه کلیک کنید، و بعد در پایین صفحه، برای هر یک از رنگ‌ها بهترین روش استفاده از آن‌ها در وب‌سایت توصیف شده است.
template: زمانی که در این قسمت پالت رنگی را انتخاب می‌کنید در پایین صفحه یک تمپلیت سایت را با همان رنگ‌ها شبیه‌سازی می‌کند و شما می‌توانید کاملاً متوجه شوید که پالت رنگی که انتخاب کرده‌اید مناسب سایت شما است یا خیر.
Image upload: این سایت نیز مانند سایت‌های دیگر قابلیت ایجاد پالت توسط آپلود عکس را دارد.

Coolors

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که در چند ثانیه رنگ‌های کاملاً مطابق هم ایجاد کنید. حتی اگر در طراحی مهارت نداشته باشید.

بخش‌های جذاب این سایت:
Generate: تمام کاری که شما باید برای ایجاد یک پالت رنگ تصادفی در این قسمت انجام دهید فشردن کلید فاصله (space) روی کیبورد است. همچنین می‌توانید با استفاده از Image Picker رنگ‌های یک عکس را انتخاب کرده و به‌صورت خودکار یک پالت زیبا ایجاد کنید.
Explore: در این قسمت مجموعه بزرگی که دارای بیش از یک میلیون پالت رنگی است برای شما نمایش داده می‌شود و آماده استفاده هستند.

Palleton

این سایت بیشتر در انتخاب رنگ برای رابط کاربری سایت به شما کمک می‌کند.

این سایت هم مانند Adobe color از الگوی طرح‌های هنری استفاده می‌کند و شما برای داشتن رنگ‌های مکمل می‌توانید روی یکی از حلقه‌های خارج از کادر روی طرح‌های رنگی، کلیک کنید. برای هر پالت رنگی که در Paletton ایجاد می‌کنید، باید یک رنگ پایه انتخاب کنید. برای انتخاب رنگ پایه دایره مرکزی را به داخل و خارج بکشید تا تغییر رنگ دهد و به رنگ موردنظر برسید.

Colorhunt

این وب‌سایت یک مجموعه باز از پالت‌های رنگ است.

در ابتدا این سایت برای به اشتراک گذاشتن ترکیب رنگ‌های مرسوم و مد روز بین گروهی از طراحان ساخته شد. این مجموعه‌ی مقیاس‌بندی شده، هم اکنون روزانه به عنوان یک منبع مفید توسط هزاران نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. و در صفحه‌ی اصلی آن شما می‌توانید انواع پالت‌های رنگی را مشاهده کنید. با استفاده از بخش create این سایت می‌توانید پالت‌های رنگی موردنظر خود را ایجاد کنید.

همهٔ سایت‌هایی که معرفی شدند جز بهترین‌ها هستند و فقط بستگی به این دارد که شما با کدام‌یک از این سایت‌ها بتوانید راحت‌تر کار کنید.
امیدوارم مطلب مفیدی برای شما باشد و با مطالعهٔ آن بتوانید سایت موردنظر خود را انتخاب کنید و پالت‌های رنگی زیبایی بسازید.

برای مطالعه در مورد انتخاب رنگ‌ها می‌توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

اصول روان‌شناسی رنگ در طراحی اپلیکیشن موبایل و سایت

انتخاب درست ترین رنگ در ساخت اپلیکیشن موبایل

به اشتراک بگذارید:

شکیبا قهوه‌چی
شکیبا قهوه‌چی
همیشه شکیبا هستم با یک لبخند بزرگ روی لبم. :) از رنگ‌ها انرژی می‌گیرم برای همین هر چیزی که رنگی باشه رو دوست دارم. اکثر اوقات کارها،افکار و احساساتم رو می‌نویسم و از نوشتن خسته نمیشم برای همین وارد پازلی شدم که از این استعدادم استفاده کنم و محتوا تولید کنم. :) به طراحی و دیزاین علاقه زیادی دارم و در این زمینه درحال یادگیری هستم. همیشه سعی میکنم که کاری که بهم سپرده می‌شه رو درست و دقیق انجام بدم. اگر دوست دارید بیشتر با من آشنا بشید آیدی اینستا و لینکدینم رو براتون میذارم: Insta: shinolifeee linkedin: shakibaghahvechi

مطالب پر بازدید:

18 Comments

  1. برای سایت های آرایشی و بهداشتی رنگ های صورتی، یاسی و یا قرمز خیلی مناسبه. بازدهی بالایی هم داره

  2. انتخاب رنگ و پالت رنگی برای سایت خیلی مهمه، البته بسته به نوع فعالیت باید انتخاب بشه..

    • سلام و درود
      بله همینطور که میدونید هر کسب و کاری باید متناسب با حوزه‌ی فعالیتش دو رنگ اصلی برای برند خودش انتخاب کنه که بتونه توی سایت، اپ یا لوگو از اون رنگ‌ها انتخاب کنه.

  3. رنگ های جالبی داره سایت Colordrop. من خودم واسه طراحی سایت مزون زن داییم از این سایت استفاده کردم

  4. گلارا گفت:

    شکیبا جان ممنون از پست خوبت دقیقا همینطور هستش، ترکیب رنگ ها یکی از مهم ترین کارهایی هست که باید با دقت بالا به خصوص در طراحی سایت انجام بشه

  5. سایت مید کالر هم خوبه بد نیست

  6. ایول دستتون درد نکنه
    سایت coolors هم عالیه

  7. سیم کارت گفت:

    ممنون از آموزش خوبتون. خیلی کاربردی و حرفه بود. موفق باشید

  8. محمد گفت:

    سایت مید کالر
    سایت پالت رنگ ایرانی و هم معرفی کنین ممنون

  9. کاربر مهمان گفت:

    بسیار کاربردی و عالی بود

  10. کاربر مهمان گفت:

    چقدر جالب و اموزننده بود مرسی

  11. چقدر عالی بود
    راهنمایی خوب و کاربردی‌ای بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آشنایی با سایت و شیوه ثبت نام و ورود

معرفی اپلیکیشن ساز پازلی

آموزش ایجاد و ساخت اپلیکیشن