آموزش نصب افزونه در گوگل‌کروم-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 11
آموزش نصب افزونه در مرورگر ‌کروم
۱۳ خرداد، ۱۴۰۰
داستان هیجان‌انگیز زندگی جک‌ما بنیان‌گذار شرکت علی‌بابا-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
داستان هیجان‌انگیز زندگی جک‌ما بنیان‌گذار شرکت علی‌بابا
۱۳ خرداد، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بزرگ‌ترین استارتاپ‌های دنیا چطور بازاریابی می‌کنند؟ پس از مصاحبه با شماری از بزرگ‌ترین استارتاپ‌های سیلیکون‌ولی مانند فیس‌بوک، ویکی‌پدیا، دراپ‌باکس، اسپاتیفای و … که رشد انفجاری را تجربه کرده‌اند، گابریل وینبرگ و جاستین مارس در کتاب خود “جذب”، ۱۹ راه مختلف برای جذب مشتری را معرفی می‌کنند. اگر کسب‌وکار آنلاینی دارید، می‌توانید از عصاره تجربیات این استارتاپ‌های موفق برای اهداف خودتان استفاده کنید.

بازاریابی ویروسی

جذب مشتریان جدید از طریق بازاریابی ویروسی تکیه بر تشویق‌کردن مشتریان فعلی به دعوت‌کردن از دیگران دارد. چرخه ویروسی سه گام دارد، یک یوزر با محصول شما آشنا می‌شود، آن را به چند مشتری بالقوه دیگر معرفی می‌کند، آن مشتریان با محصول شما آشنا می‌شوند و به مشتریان بالفعل تبدیل می‌شوند. سپس این چرخه از ابتدا تکرار می‌شود. بازاریابی ویروسی انواع مختلفی دارد.

روابط‌‌عمومی

روابط‌عمومی هنر روی خط اخبار ماندن با همکاری رسانه‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هاست. این روش کلاسیک برای جذب مشتری ، همچنان می‌تواند در بهترین حالت ممکن خود، یک شبه شما را از یک ناشناس به رهبر بازار تبدیل کند. روشی که اصولی ساده و حتی سنتی دارد.

روابط‌عمومی غیرمتعارف

روشی که به آن بازاریابی گوریلی هم می‌گویند نوعی از روابط‌عمومی است که با انجام کاری غیرعادی و خارق‌العاده اتفاق می‌افتد. کاری که آن‌قدر عجیب یا جالب باشد که توجه و نظر رسانه‌ها و مردم را جلب کند و اسم ما را به سرخط خبرها ببرد. مانند یک گوریل که در میان جنگل به سینه‌ی خود می‌کوبد تا با سروصدای مهیب خود توجه کل موجودات جنگل را جلب کند.

بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM)

این روش بر پایه تبلیغات در موتورهای جست‌وجو است. وقتی در گوگل کلیدواژه‌ای را سرچ می‌کنید حتماً متوجه تبلیغاتی شده‌اید که در لیست نتایج قرار دارند. کسب‌وکارهای مختلف روی کلید‌واژه‌های مرتبط با کارشان تبلیغاتی خریداری می‌کنند که در لیست نتایج شما نمایش داده شود. این نوع تبلیغات نمونه‌ای از بازاریابی موتورهای جست‌وجو برای جذب مشتری هستند.

تبلیغات نمایشی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات بنری که سرتاسر اینترنت در پلتفرم‌های معروف مانند ورزش‌۳ و … می‌بینید همان تبلیغات نمایشی هستند. از آن‌جایی که چنین بنرهایی معمولا در سایت‌های پربازدید نمایش داده می‌شوند به شما اجازه می‌دهند تا به جامعه‌ای گسترده از مخاطبین دسترسی پیدا کنید. شبکه‌های تبلیغاتی راحت‌ترین راه خرید تبلیغات بنری چنین سایت‌هایی هستند.

تبلیغات آفلاین

انواع مختلفی از تبلیغات آفلاین وجود دارد. از تیزرهای تلویزیونی و بیلبوردها گرفته تا روزنامه‌ها یا توزیع تراکت در این دسته‌ی کلاسیک تبلیغات جای می‌گیرند. از آنجایی که این تبلیغات انواع مختلفی دارد، راه‌های بهره‌برداری از آن برای جذب مشتری هم متنوع است. به همین واسطه متغیرهای زیادی هم هستند که می‌تواند اثربخشی این تبلیغات را تحت شعاع قرار دهند.

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو (SEO)

سئو مجموعه کارهایی است که ما انجام می‌دهیم تا از صدرنشینی وب‌سایت‌مان در صفحه نتایج جست‌و‌جوی یک کلیدواژه مطمئن شویم.

بازاریابی محتوا

استارتاپ‌های زیادی بلاگ دارند اما همه از بلاگ‌شان برای جذب مشتری استفاده نمی‌کنند. داشتن یک بلاگ قدرتمند می‌تواند حداقل به هشت کانال از سئو گرفته تا توسعه همکاری‌های استراتژیک، هم‌بخشی کند. محتوای خوب می‌تواند در موتورهای جست‌وجو ظاهر شود، در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شود و دهان‌به‌دهان بچرخد و مردم را به برند ما علاقه‌مند کند.

بازاریابی ایمیلی

اگر فکر می‌کنید کمتر کسی ایمیلش را باز می‌کند باید بدانید که بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از بهترین و کاراترین روش‌ها برای جذب مشتری احتمالی جدید در کنار کسب درآمد از قبلی‌هاست.

مهندسی به‌عنوان بازاریابی

استفاده از منابع و راهکارهای مهندسی برای جذب مشتریان جدید، یک روش کمتر پرداخته شده در بازاریابی است. کسب‌وکارهای موفق توانسته‌اند میکروسایت‌ها، افزونه‌ها و ابزارهای رایگانی بسازند که هزاران مشتری را به‌صورت ماهانه به سمت کسب‌وکارشان هدایت می‌کنند.

ده کانالی که با آن آشنا شدید، بخشی از نوزده کانال معرفی شده در کتاب جذب هستند. در قسمت بعدی می‌توانید با نه کانال باقی‌مانده آشنا شوید و در مورد نحوه انتخاب کانال مناسب کسب‌وکار خودتان و جذب مشتری اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی خود هستید توصیه می‌کنم مطالب را با استفاده از نقشه‌ راه دنبال کنید.
درصورت بازنشدن صفحه‌ی آموزش و مواجهه با خطای ۴۰۴ در نقشه راه زیر باید منتظر بمانید. مطالب طبق زمانبندی به مرور تا تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ روی بلاگ منتشر می‌شوند. 🙂

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *