آموزش-اتصال-درگاه آیدی‌پی-–-اپلیکیشن‌ساز-آنلاین-پازلی-–-www.puzzley.ir-(14)
آموزش اتصال درگاه IDPay
۲۰ خرداد، ۱۴۰۰
راهنمای استفاده از گوگل‌درایو -اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 12
راهنمای استفاده از گوگل‌درایو
۲۰ خرداد، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گابریل وینبرگ در کتاب خود چارچوبی برای انتخاب کانال جذب مناسب شما معرفی می‌کند که شبیه به رقابت‌های جام حذفی است. در این چارچوب ابتدا کانال‌هایی که در دسترس و مستعد هستند را انتخاب کرده و در خارجی‌ترین حلقه از یک بورد که شبیه سیبل تیراندازی است می‌چسبانیم. در مرحله بعد یک فرصت به هرکدام از کانال‌ها می‌دهیم و بر اساس نتایج و تحقیقات‌مان تعدادی از آن‌ها را حذف می‌کنیم. در مرحله بعد، کانال‌های باقی‌مانده را به یک حلقه داخلی‌تر منتقل می‌کنیم و فرآیند تست و بررسی را آن‌قدر تکرار می‌کنیم تا در مرکز سیبل یک تا سه کانال برای‌مان باقی بماند. این کانال‌ها همان‌هایی هستند که باید روی‌شان سرمایه‌گذاری کنیم. در مطلب قسمت قبل ده کانال جذب مشتری موفق‌ترین استارتاپ‌های دنیا را معرفی کردیم. در این مطلب به معرفی نه کانال دیگر می‌پردازیم.

۱۱. هدف‌گیری بلاگ‌ها

کانال جذب مشتری یازدهم هدف‌گیری بلاگ‌ها است. بلاگ‌ها می‌توانند مخصوصاً در ابتدای مسیر، یک جریان منظم از مشتری را از گوشه‌های بکر بازار به کسب‌وکار ما سرازیر کنند.

۱۲. توسعه کسب‌وکار

به پروسه ایجاد همکاری‌های استراتژیکی که مشتری‌ها را به سمت ما می‌کشاند بازاریابی از طریق توسعه کسب‌وکار می‌گویند. یک زامبی به‌تنهایی کاری از پیش نخواهد برد، اما یک لشکر از زامبی‌ها می‌توانند دنیا را تسخیر کنند.

۱۳. فروش

بهبود فرایندهای فروش خود می‌تواند یک راه قوی برای جذب مشتری بیشتر باشد.

۱۴. برنامه‌های مشارکتی

استفاده از میانجیان و نمایندگان فروش راهی اقتصادی برای جذب مشتری است.

۱۵. پلتفرم‌های موجود

اگر روی پلتفرم‌های موجود که درحال ‌رشد هستند تمرکز کنیم، رشد ما به آن‌ها گره می‌خورد و با زحمت کمتری کاربران زیادی را هر روزه جذب خواهیم کرد.

۱۶. نمایشگاه‌ها

نمایشگاه‌ها به کسب‌‌وکارهای تخصصی شانس آن را می‌دهد تا آخرین محصولات خود را معرفی کنند. شاید فکر کنید نمایشگاه فقط محلی برای جذب مخاطب است، در صورتی که جذب مشتری فقط یکی از آورده‌های آن است. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در یک نمایشگاه می‌افتد، دور هم جمع‌شدن فعالان یک حوزه است. جمعی که خود به جرقه‌های همکاری زیادی می‌تواند ختم شود؛ بنابراین نمایشگاه خود می‌تواند زمینه‌ساز استفاده از کانال‌های دیگر جذب همچون همکاری‌های استراتژیک باشد.

۱۷. رویدادها

حمایت یا برگزاری رویدادها – از دورهمی‌های کوچک تا کنفرانس‌های بزرگ – می‌تواند یک راه بهینه برای هدف‌گیری و جذب مخاطبان درست بدون هدردادن هزینه اضافی باشد.

۱۸. سخنرانی‌ها

اگر به‌عنوان متخصص در سخنرانی‌ها مشارکت کرده و بتوانید نظر مخاطبان را جلب کنید، هدایت آن‌ها به سمت کسب‌وکارتان آسان خواهد شد.

۱۹. جامعه‌سازی (Commiunity Building)

حول کسب‌وکار خود یک جامعه و خانواده از مخاطبین بسازید. روشی که استارتاپ‌های زیادی مانند ویکی‌پدیا تمام برنامه جذب مشتری خود را بر آن بنا کرده‌اند.

تمام این ۱۹ کانال جذب مشتری معرفی شده در این مجموعه مطلب برای تمام کسب‌وکارها مناسب نیستند. تمرکز نقشی حیاتی در موفقیت بهره‌برداری از این کانال‌ها دارد. حتماً کسب‌وکارهایی را می‌شناسید که حتی با تکیه بر یکی از این کانال‌ها رشدی انفجاری را تجربه کرده‌اند. اگر کسب‌وکار آنلاینی دارید، می‌توانید با الهام گرفتن از این روش‌ها رشد کسب‌وکار خودتان را تسهیل کنید.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی خود هستید توصیه می‌کنم مطالب را با استفاده از نقشه‌ راه دنبال کنید.
درصورت بازنشدن صفحه‌ی آموزش و مواجهه با خطای ۴۰۴ در نقشه راه زیر باید منتظر بمانید. مطالب طبق زمانبندی به مرور تا تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ روی بلاگ منتشر می‌شوند. 🙂

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *