۱۹ کانال جذب مشتری – بازاریابی ویروسی-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 4
۱۹ کانال جذب مشتری – بازاریابی ویروسی
۱۸ شهریور، ۱۴۰۰
۱۹ راه جذب مشتری – تعامل با رسانه‌ها -اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
۱۹ راه جذب مشتری – روابط‌عمومی
۱۸ شهریور، ۱۴۰۰
نمایش همه

چگونه کارمندان شادی در محل کار داشته باشیم؟

سه ایده برای شادبودن کارمندان - قسمت اول-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

این مطلب نتایج آزمون‌ها، نظرسنجی‌ها و تست‌های مختلفی است که یک تیم محقق در مورد دلایل شادبودن کارمندان انجام داده است. در ادامه سعی می‌کنم بدون از قلم انداختن نکته‌ای از زبان خود محققان این نتایج را مطرح کنم. ما از مدیران، پلیس‌ها، راننده‌های کامیون، سرآشپزها و مهندسان نظرسنجی کرده‌ایم. ما از هرکسی که مشغول به کار بود نظرسنجی کرده‌ایم. آنچه در مورد احساس شادی‌شان می‌دانیم این است: کارمندان چیزهای یکسانی می‌خواهند.
سه میلیارد نفر در دنیا کار می‌کنند و حدود چهل درصدشان می‌گویند از کارشان راضی‌اند. این یعنی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یا حدود دو میلیارد نفر، سر کار خود خشنود نیستند. پس درنتیجه شادبودن کارمندان روی عملکرد فرد و سازمان تاثیر می‌گذارد.

نارضایتی کارکنان چه تأثیری بر افراد و سازمانی که در آن کار می‌کنند دارد؟

بیایید در مورد پول صبحت کنیم. سازمان‌هایی که کارمندان خوشحال زیادی دارند سه برابر بیشتر درآمد دارند در مقایسه با سازمان‌های دیگر. آن‌ها به دلیل شادبودن کارمندان خود عملکرد سه برابر بهتری در بازار سهام دارند و از نظر نرخ جابه‌جایی کارکنان، نصف سازمان‌هایی هستند که تعداد زیادی کارکنان ناراضی دارند. شگفت‌انگیز این است که نیاز نیست برای تحقق این شادی مقدار زیادی پول هزینه شود. این رضایت نه ربطی به میز پینگ‌پنگ و ماساژ یا به گردش‌بردن سگ دارد و نه به مزایای کاری. رضایت کارکنان، به نحوه رفتار مدیران و افرادی که با آن‌ها کار می‌کنند مربوط می‌شود.

چه ایده‌هایی برای ایجاد رضایت در کارکنان وجود دارد؟

می‌خواهم چند ایده در مورد ایجاد رضایت در کارکنان را با شما به اشتراک بگذارم.

ایده شماره یک:

اعتماد و احترام. اغلب مدیران می‌گویند: «ما به کارکنان‌مان اعتماد داریم و آن‌ها را توانمند می‌کنیم.» ولی زمانی که کارمندی به لپ‌تاپ نیاز دارد (این عدد یک مثال واقعی است.) ۱۵ نفر باید آن لپ‌تاپ را تأیید کنند. یعنی حرفشان درباره کارمندان درست است، اما ۱۵ مرحله تأیید برای یک لپ‌تاپ ۱۵۰۰ دلاری؟ در واقع شما بیشتر از قیمت لپ‌تاپ خرج تأیید خریدش کرده‌اید. کارمندان احساس می‌کنند که شاید واقعا مورد اعتماد نیستند. پس یک سازمان برای ایجاد سطح بالای اعتماد چه می‌تواند بکند؟ اولین سازمانی که به ذهن می‌آید “Four Seasons” است. آن‌ها مستغلات فوق‌العاده‌ای در سرتاسر دنیا دارند. به کارکنان آن‌ها گفته می‌شود: «در خدمات به مشتری کاری را که به نظرتان درست است انجام دهید.» تفویض اعتماد به کارکنان برای انجام کاری که به نظرشان درست است به آن‌ها احساس خوبی می‌دهد. به همین دلیل است که آن‌ها به ارائه بهترین خدمات در دنیا معروف هستند.

ایده شماره دو:

انصاف. آنچه که اعتماد را در یک سازمان سریع‌تر از هر چیز دیگری از بین می‌برد، وقتی است که کارمندان احساس کنند با آن‌ها غیرمنصفانه رفتار می‌شود. کارکنان می‌خواهند در مقایسه با دیگران رفتار برابر دریافت کنند، فارغ از رتبه یا درجه یا سن یا تجربه کار یا زمینه کاری‌شان. وقتی به سازمان‌های عالی از نظر رعایت انصاف فکر می‌کنم، اولین سازمانی که به ذهنم می‌آید «Salesforce» است. آن‌ها فهمیدند که مردان و زنانی که سمت‌ها و سطح مهارت مشابهی دارند، حقوق‌های متفاوتی می‌گیرند. آن‌ها فورا اختلاف حقوق را محاسبه کردند و سه میلیون دلار را برای برقرای توازن بین آن‌ها اختصاص دادند.

ایده شماره سه:

گوش‌کردن. برای اینکه شنونده‌ای باشید که می‌تواند با همه نوع شخصیتی ارتباط برقرار کند، لازم است چند چیز را از ذهن خود پاک کنید. همه ما در مورد شنیدن فعال و تماس چشمی(خیره شدن دقیق و نگاه مشفقانه) آموزش دیده‌ایم. تکرار آنچه که یک فرد می‌گوید گوش‌کردن نیست. متواضع بودن و همیشه به دنبال بهترین ایده‌های ممکن گشتن گوش‌کردن است. کارمندان تشخیص می‌دهند شما این کار را می‌کنید یا خیر. آن‌ها می‌خواهند بدانند که وقتی ایده‌های خود را به شما می‌گویند، آیا شما آن ایده‌ها را در تصمیم‌گیری لحاظ می‌کنید؟ آنچه که افراد از گفت‌وگو توقع دارند این است که بفهمند آنچه که می‌گویند برای شما اهمیت دارد و شاید نظر شما را تغییر دهد. در غیر این صورت، فایده گفت‌وگو چیست؟

همه شما چیزهایی که لازم است تغییر یابند را می‌دانید، آنچه که باید طور دیگری انجام دهید، روش رفتارتان، نحوه برخوردتان با بقیه، روش پاسخگویی‌تان، روش حمایت کردن‌تان، تجربه کار همه اطرافیان شما را تعریف می‌کند. تغییر برای تبدیل‌شدن به فردی بهتر؛ جهان پر از شکست‌هایی از این قبیل است. اما تغییر به دلیل این که به چیزی اعتقاد دارید، به دلیل هدفی که دارید که حاضرید تقریبا همه چیزتان را ریسک کنید چون برایتان اهمیت بالایی دارد؛ این دلیل تغییر است. اگر نیست احتمالا باید دنبال جای دیگری برای کار بگردید.

توسعه مهارت‌های نرم خودتان هستید توصیه می‌کنم مطالب زیر را مطالعه کنید:

شش ترفند برای افزایش تاب‌آوری از طریق انعطاف‌پذیری

سه ابزار برای مدیریت گفت‌وگوهای سرنوشت‌ساز

فرار از زندان با شناخت تله‌های ذهنی

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *