سه ایده برای شادبودن کارمندان - قسمت اول-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
چگونه کارمندان شادی در محل کار داشته باشیم؟
۲۱ شهریور، ۱۴۰۰
زیباسازی محیط کار-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 9
۸ ایده برای زیباسازی محیط کار
۲۱ شهریور، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

روابط‌‌عمومی هنر روی خط اخبار ماندن با همکاری رسانه‌ها، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها است. این روش کلاسیک برای جذب مشتری، همچنان می‌تواند در بهترین حالت ممکن خود، یک‌شبه شما را از یک ناشناس به رهبر بازار تبدیل کنید. روشی که اصولی ساده و جاافتاده دارد. از آنجایی که روابط‌عمومی بیشتر توسط رسانه‌ها انجام می‌شود در این مطلب قصد دارم درمورد راهنمای تعامل با رسانه‌ها بیشتر صحبت کنم.

راهنمای تعامل با رسانه‌ها

فقط هنگامی با خبرنگاران تماس بگیرید که می‌دانید داستانی که راوی آن هستید، ارزش خبری دارد.

برای هر چیزی با رسانه‌ها تماس نگیرید. برای فرصت‌هایتان ارزش قائل شوید و از همکاری رسانه‌ها زمانی استفاده کنید که اخبارتان را در غالب روایت‌هایی شنیدنی با مقداری چاشنی عاطفی بسته‌بندی کرده باشید. همچنین هنگامی‌که اخبار را به رسانه‌ها ارائه می‌کنید، کم‌گویی و گزیده‌گویی را پیشه کنید.

خبرنگارانی که به طور تخصصی روی حوزه شما کار می‌کنند را پیدا کرده و سعی کنید با آن‌ها یک ارتباط واقعی و شخصی بسازید.

نوشته‌هایشان را بخوانید، برایشان نظر بگذارید، در توییتر دنبال‌شان کنید و کمک خودتان را به آن‌ها پیشنهاد دهید.

خودتان متن خبر را از پیش آماده کنید و برای خبرنگاران ارسال کنید.

بهتر است برای هر خبرگزاری یا رسانه‌‌هایی که از آن‌ها دعوت می‌کنید متن خبر متناسب با اسلوب آن خبرگزاری را تهیه کنید. برای این کار می‌توانید خبرهای مشابه را در سایت خبرگزاری پیدا کرده و از آن‌ها الگو بگیرید. متن خبر را در حدود ۴۰۰ الی ۶۰۰ کلمه نگه دارید. بعضی از خبرگزاری‌ها ممکن است عیناً متن شما را استفاده کنند و بعضی دیگر آن را تماماً تغییر می‌دهند، اما درهرصورت حرکت شما کاری حرفه‌ای و احترام به‌وقت آن‌ها تلقی خواهد شد.

ترس را کنار بگذارید.

خبرنگاران اغلب انسان‌هایی دوست‌داشتنی هستند که از کمک‌کردن به شما لذت می‌برند. اگر داستانی اصیل برای تعریف‌کردن دارید خودتان را باور داشته باشید، ترس را کنار بگذارید و اصلاً از تماس گرفتن با آن‌ها طفره نروید. گاهی اوقات فاصله شما با تحقق یک شانس بزرگ، فقط اندازه حضور در میدان است.

قدرت بلاگ‌های کوچک را دست‌کم نگیرید.

خبرگزاری‌های بزرگ معمولاً در بلاگ‌های بزرگ به دنبال ایده اخبار می‌گردند، و بلاگ‌های بزرگ در بلاگ‌ها و فروم‌های کوچک‌تر ایده‌ها را جست‌وجو می‌کنند. اخبار معمولاً فرایندی شبیه هرم را طی می‌کنند و شما باید از کف هرم شروع کرده و به بالای آن برسید. اگر در مرحله‌ی اول سراغ تعامل با رسانه‌های بزرگ بروید ممکن است اقبال کافی را پیدا نکنید، ولی اگر رسانه‌های کوچک اما درستی را انتخاب کنید می‌توانید زمزمه‌ای ایجاد کرده که راه خود را تا بالای هرم پیدا کند و شانس‌تان را در مقابل خبرگزاری‌های بزرگ‌تر افزایش دهد.

از عملکرد وب‌سایت خودتان مطمئن شوید.

انتشار خبر شما در رسانه‌‌ها معتبر می‌تواند حجم بالایی از کاربران را به سمت شما سرازیر کند. بهتر است از قبل پیش‌بینی دقیقی انجام داده و نیروهای خود را آماده‌باش نگه دارید. در روزهای پیش از انتشار خبر یک “استرس تست” و مانور آزمایشی اجرا کنید تا مطمئن شوید سرورهایتان تحمل حجم بالای درخواست‌ها را دارند، یا کارشناسان ارتباط با مشتری و لجستیکتان می‌توانند شرایط اضطراری را مدیریت کنند.
اگر بعد از انتشار خبر عملکرد سرویس‌تان مختل شود، کاربران ناامید نظرات شکایت‌آمیز خود را در زیر خبر منتشرشده، اعلام خواهند کرد. اتفاقی که نه‌تنها می‌تواند روابط شما را با خبرگزاری دچار مشکل کند، بلکه از آن خبر برای همیشه یک ضدتبلیغ برایتان می‌سازد.

جلب توجه‌کردن رسانه‌ها بسیار شبیه پروسه رونمایی از یک محصول است. در تعامل با رسانه‌ها ما باید یک داستان جذاب تهیه کرده و مطمئن شویم شنونده‌مان در حال گوش‌دادن به آن است. در بهترین حالت ممکن، روابط‌‌عمومی توسط تعامل با رسانه‌ها می‌تواند ما را یک‌شبه از یک ناشناس به رهبر بازار تبدیل کند. در قسمت بعد به بررسی “روابط‌‌عمومی نامتعارف” به عنوان یک کانال دیگر از جذب مشتری می‌پردازیم.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی خود هستید توصیه می‌کنم مطالب را با استفاده از نقشه‌ راه دنبال کنید.
درصورت بازنشدن صفحه‌ی آموزش و مواجهه با خطای ۴۰۴ در نقشه راه زیر باید منتظر بمانید. مطالب طبق زمانبندی به مرور تا تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ روی بلاگ منتشر می‌شوند. 🙂

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *