زیباسازی محیط کار-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 9
۸ ایده برای زیباسازی محیط کار
۲۸ شهریور، ۱۴۰۰
چهار ترفند برای افزایش فروش اپلیکیشن-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
چهار ترفند برای فروش اپلیکیشن
۲۸ شهریور، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی دیگر از کانال‌های جذب مشتری، روابط‌عمومی غیرمتعارف است. نوعی از روابط‌عمومی است که به آن بازاریابی گوریلی هم می‌گویند و با انجام کاری غیرعادی و خارق‌العاده اتفاق می‌افتد. کاری که آن‌قدر عجیب یا جالب باشد که توجه و نظر رسانه‌ها و مردم را جلب کند و اسم ما را به سرخط خبرها ببرد. مانند یک گوریل که در میان جنگل به سینه‌ی خود می‌کوبد تا با سروصدای مهیب خود توجه کل موجودات جنگل را جلب کند.

روابط‌عمومی غیرمتعارف دو نوع اصلی دارد:

شیرین‌کاری یا معرکه‌گیری:

نوع اول روابط‌عمومی غیرمتعارف معرکه‌گیری است. معرکه‌گیری یا شیرین‌کاری هر کاری را می‌گویند که به‌قصد خبری‌شدن انجام می‌شود. مهم‌ترین چیز در معرکه‌گیری جلب‌توجه است و ممکن است هر چیزی قربانی این هدف شود. مثلا من تاکنون شاید متأسفانه روی‌هم سه آهنگ هم از امیر تتلو نشنیده باشم، اما فکر نمی‌کنم خواننده‌ای را به‌خوبی این استاد مسلم معرکه‌گیری بشناسم. معرکه‌گیری باید کاری خلاف انتظار، خلاقانه و خارق‌العاده باشد. البته انواعی از آن هم وجود دارند که با وجود تکراری‌بودن، هنوز جواب می‌دهند. مثلا کری خواندن برندها برای یکدیگر، همان کاری که مک‌دونالد و برگر کینگ یا بنز و بی‌ام‌و سال‌هاست در کلیپ‌های تبلیغاتی خود انجام می‌دهند، از این دسته هستند.
۱۹ راه جذب مشتری – روابط‌عمومی غیرمتعارف-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1معرکه‌گیری روشی نیست که بتوان آن را به‌صورت پایدار و مداوم انجام داد، اما یک شیرین‌کاری خوب اجرا شده می‌تواند کسب‌وکار را تکان اساسی بدهد. توجه داشته باشید که معرکه‌گیری یک شیوه‌ی منفی نیست، بلکه گاهی انجام کار درست در زمان درست خود می‌تواند سروصدای زیادی برپا کند.

جلب قدردانی مشتریان:

مشتریان رضایتمند فقط یک تلنگر کوچک نیاز دارند تا تبدیل به سفیران و مبلغان کسب‌وکار ما تبدیل شوند. جلب قدردانی مشتریان فرمولی ساده دارد، آن‌قدر خوب باشیم که فرای انتظار مشتریان ظاهر شویم بقیه از ما تعریف کنند. کسب یک برتری این‌چنینی، راه قابل‌اتکاری در بلندمدت به‌حساب می‌آید. در روابط‌عمومی غیرمتعارف روش‌های معمول جلب قدردانی مشتریان که همه‌مان تجربه‌شان کردیم ارسال هدایا، تبریک تولد و مناسبت‌ها و پشتیبانی خوب هستند.

موفقیت در کانال جذب مشتری روابط‌عمومی غیرمتعارف پیش‌بینی‌پذیر نیست. بااین‌حال شما می‌توانید با تعریف یک فرآیند برای طوفان فکری و انتخاب ایده‌ها و البته توجه به این‌که هر ایده‌ای ممکن است به انفجار منتهی نشود خود را آماده استفاده این کانال کنید. در قسمت بعد به بررسی روش بازاریابی موتور جست‌وجو برای جذب مشتری می‌پردازیم.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی خود هستید توصیه می‌کنم مطالب را با استفاده از نقشه‌ راه دنبال کنید.
درصورت بازنشدن صفحه‌ی آموزش و مواجهه با خطای ۴۰۴ در نقشه راه زیر باید منتظر بمانید. مطالب طبق زمانبندی به مرور تا تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ روی بلاگ منتشر می‌شوند. 🙂

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *