چهار ترفند برای افزایش فروش اپلیکیشن-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
چهار ترفند برای فروش اپلیکیشن
۴ مهر، ۱۴۰۰
داستان هیجان‌انگیز پس پرده لوگوی شرکت اپل-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 2
داستان هیجان‌انگیز پس‌پرده انتخاب لوگوی شرکت اپل
۴ مهر، ۱۴۰۰
نمایش همه

۱۹ راه جذب مشتری – بازاریابی موتورهای جست‌وجو  (SEM)

۱۹ راه جذب مشتری – بازاریابی موتورهای جست‌وجو-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وقتی در گوگل کلیدواژه‌ای را سرچ می‌کنید حتما متوجه تبلیغاتی شده‌اید که در لیست نتایج قرار دارند. این تبلیغاتی است که کسب‌وکارهای مختلف روی کلید‌واژه‌های مرتبط با کارشان تبلیغاتی خریداری کرده‌اند. این نوع تبلیغات نمونه‌ای از بازاریابی موتورهای جست‌وجو هستند که یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری است.

واژه‌شناسی بازاریابی موتورهای جست‌وجو:

  • نرخ کلیک (CTR): درصد تبلیغاتی که به کلیک در وب‌سایت ما می‌انجامند را از کل تبلیغات نمایش داده شده، نرخ کلیک می‌گویند.
  • هزینه به ازای کلیک (CPC): میزان پولی است که به ازای هر کلیک بر روی یک تبلیغ باید بپردازیم.
  • هزینه به ازای جذب (CPA): مقدار پولی است که جذب هر مشتری جدید برای ما هزینه دارد.

آزمون کانال بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM):

بازاریابی موتورهای جست‌وجو را می‌توان حتی قبل از توسعه کامل محصول هم به قصد جایگاه‌یابی و شناخت بازار انجام داد. نباید از این دست تبلیغات انتظار داشته باشیم که خیلی زود بازدهی داشته باشند. اگر تبلیغاتی را انجام دهیم که پس از چند هفته به نقطه سربه‌سر برسد، نشانگر مستعدبودن این کانال است و می‌توانیم روی آن برنامه‌ریزی کنیم. آزمون و خطا و یادگیری در بازاریابی موتورهای جست‌وجو اهمیت زیادی دارد، آزمایشاتی که می‌تواند به کوچکی چهار تبلیغ ساده باشد.
ناحیه‌هایی که در هنگام تست کمپین‌های تبلیغاتی مختلف در آن‌ها می‌توانیم آزمون و خطا کنیم شامل کلیدواژه‌ها، متن تبلیغات، ویژگی‌های دموگرافیک جامعه هدف، صفحات فرود و نرخ‌های پیشنهادی‌مان است. اگر بتوانیم چنین متغیرهایی را به خوبی اندازه‌گیری کنیم، می‌توانیم نرخ تبدیل‌هایمان را با سودمان مقایسه کنیم.

رقابت بر سر کلیدواژه‌ها:

برای انتخاب کلمات‌کلیدی بلندتر و چند بخشی رقابت کمتری وجود دارد و در نتیجه تبلیغ‌دادن در آن‌ها نیز آسان‌تر است. این کلمات معمولا جریان کوچک‌تری از مشتری را به سمت وب‌سایت ما هدایت می‌کنند. هنگامی که توانایی رقابت با بازیگران بزرگ بازار را نداریم، می‌توانیم روی تعداد زیادی از این کلمات چند بخشی تمرکز کنیم. چنین کاری به استراتژی “دم دراز” در انتخاب کلیدواژه‌ها معروف است.
گوگل به کیفیت هر تبلیغ یک امتیاز می‌دهد که باید به آن توجه ویژه‌ای بکنیم. اگر تبلیغات‌مان امتیاز کیفیت بیشتری بگیرند، جانمایی بهتری در صفحات و تعرفه‌های مناسب‌تری نسیب‌مان می‌شود. مهم‌ترین فاکتور در کیفیت تبلیغات همان نرخ کلیک یا CTR است. بازاریابی موتورهای جست‌وجو وقتی هنوز هیچ‌کدام از رقبا دست روی این کانال نگذاشته‌اند یک انتخاب اختیاری است. اما اگر رقیبی از این کانال استفاده کند، دیگر انتخابی غیر از ورود به میدان برایمان وجود ندارد.

در مطلب بعد به معرفی “تبلیغات بنری و شبکه‌های اجتماعی” به عنوان یک کانال دیگر برای جذب مشتری می‌پردازیم.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی خود هستید توصیه می‌کنم مطالب را با استفاده از نقشه‌ راه دنبال کنید.
درصورت بازنشدن صفحه‌ی آموزش و مواجهه با خطای ۴۰۴ در نقشه راه زیر باید منتظر بمانید. مطالب طبق زمانبندی به مرور تا تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ روی بلاگ منتشر می‌شوند. 🙂

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *