به‌روزرسانی جدید پازلی در شهریورماه ۱۴۰۰-اپلیکیشن‌ساز موبایل پازلی-puzzley 10
به‌روزرسانی جدید پازلی در شهریورماه ۱۴۰۰
۱۱ مهر، ۱۴۰۰
چند خط با کتاب «بازاریابی پرمحتوا»-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
چند خط با کتاب «بازاریابی پرمحتوا»
۱۱ مهر، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنرهای تبلیغاتی که در سرتاسر اینترنت مثل سایت‌های ورزش‌۳ و .. می‌بینید همان تبلیغات نمایشی هستند. چنین بنرهایی معمولا در سایت‌های پربازدید نمایش داده‌می‌شوند از این رو به شما اجازه می‌دهند تا به جامعه‌ای گسترده از مخاطبین دسترسی پیدا کنید. شبکه‌های تبلیغاتی راحت‌ترین راه خرید تبلیغات بنری چنین سایت‌هایی هستند.

از کجا شروع کنیم؟

قبل از اینکه تبلیغات بنری خود را شروع کنید، بهتر است در مورد جامعه هدف خود و نوع تبلیغاتی که بیشتر می‌تواند مجذوب‌شان ‌کند تحقیق کنید. سایت‌هایی مانند الکسا یا گوگل‌آنالیتیکز می‌توانند به ما درک بهتری از ویژگی‌های دموگرافیک مشتری‌هایمان بدهند. همچنین ما می‌توانیم با مطالعه تبلیغات رقبا، ایده‌های خوبی برای اجرای تست‌های A/B پیدا کنیم.
یک روش دست‌کم گرفته‌شده در تبلیغات بنری مخصوصا در فازهای ابتدایی کسب‌وکار، تماس مستقیم با سایت‌های کوچک‌تر و سفارش تبلیغات با بهایی کمتر به آن‌ها است. با شناخت مخاطب‌تان سعی کنید بفهمید که کجا می‌توان گروه بزرگی از آن‌ها را پیدا کرد؟ گروه‌های مخاطبان شما در فروم‌های خاصی رفت‌وآمد می‌کنند یا سایت‌های خبر خاصی را دنبال می‌کنند؟ شاید سایتی در این میان باشد که برای عموم مردم جذابیتی ندارد، اما سرویس شما برای مشترکانش جذاب است. چنین سایت‌هایی می‌توانند معادنی برای استخراج مشتریان باشند.

تبلیغات بنری بهتر است یا تبلیغات موتورهای جست‌وجو (SEM)؟

تفاوت اصلی تبلیغات بنری و تبلیغات موتورهای جست‌وجو در نوع تقاضایی که تولید می‌کنند، است. تبلیغات موتورهای جست‌وجو که عموما حول یک کلیدواژه می‌چرخند به ما کمک می‌کنند تا از تقاضای موجود بهره‌برداری حداکثری کنیم. اما تبلیغات بنری و شبکه‌های اجتماعی بیشتر برای افزایش آگاهی از محصول و تولید تقاضای جدید کاربرد دارد.

هدف استفاده از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید ساخت یک جامعه مخاطب و تعامل با آن‌ها در طول زمان و در نهایت تبدیل‌شان به مشتری باشد. اتخاذ یک روش غیرمستقیم برای تبدیل مخاطبان به مشتریان، معمولا بهتر از یک رویکرد مستقیم و دعوت بلافاصله به خرید جواب می‌دهد. تولید محتوای جذابی که مردم تمایل به بازنشرش داشته باشند بهترین راه برای افزایش حضورمان در شبکه‌های اجتماعی و درگیرکردن مخاطب است. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شانه‌به‌شانه بازاریابی محتوا پیش می‌رود. روشی که در قسمت‌های آینده به معرفی آن می‌پردازیم.

هرچند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات بنری دو راه متفاوت و مجزا هستند، از اصول مشابهی پیروی می‌کنند. به طور مثال، در مسیر هر دو شما نیاز خواهید داشت تا مخاطب خود را به خوبی بشناسید، پیام‌تان را تست و آزمون کنید و به‌گونه‌ای به‌یادماندنی با آن‌ها تماس بگیرید. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات بنری در هر مرحله‌ای از کسب‌وکار و محصول کاربردی هستند زیرا به شما اجازه می‌دهند در ابعاد مختلفی خرید و تبلیغ خود را انجام دهید. این طیف گسترده از گزینه‌ها آزمون و خطا و آزمایش را در این کانال آسان می‌کند. در قسمت بعدی به معرفی تبلیغات آفلاین به‌عنوان شیوه‌ای دیگر برای جذب مشتری می‌پردازیم.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی خود هستید توصیه می‌کنم مطالب را با استفاده از نقشه‌ راه دنبال کنید.
درصورت بازنشدن صفحه‌ی آموزش و مواجهه با خطای ۴۰۴ در نقشه راه زیر باید منتظر بمانید. مطالب طبق زمانبندی به مرور تا تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ روی بلاگ منتشر می‌شوند. 🙂

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *