چند خط با کتاب «بازاریابی پرمحتوا»-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
چند خط با کتاب «بازاریابی پرمحتوا»
۱۸ مهر، ۱۴۰۰
آموزش آشنایی با گوگل‌فرم-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 3
آموزش آشنایی با گوگل‌فرم
۱۸ مهر، ۱۴۰۰
نمایش همه

۱۹ راه جذب مشتری – تبلیغات آفلاین

۱۹ کانال جذب مشتری – تبلیغات آفلاین-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 3
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی دیگر از راه جذب مشتری تبلیغات آفلاین است. انواع مختلفی از این نوع تبلیغات وجود دارد. از تیزرهای تلوزیونی و بیلبوردها گرفته تا روزنامه‌ها یا توزیع تراکت در این دسته‌ی کلاسیک جای می‌گیرند. گستره‌ی وسیع این نوع تبلیغات باعث شده تا راه‌های زیادی برای بهره‌برداری از آن وجود داشته باشد. به همین واسطه متغیرهای زیادی هم هستند که می‌توانند اثربخشی این تبلیغات را تحت شعاع قرار دهند.

تبلیغات آفلاین در خدمت روابط عمومی

گاهی اوقات تبلیغات آفلاین در خدمت سایر کانال‌های بازاریابی مانند روابط عمومی‌غیرمتعارف در می‌آیند. مثلا دیگر هدف از یک بیلبورد، آگاه‌ ساختن رهگذران نیست، بلکه بیلبوردهای جدید طوری طراحی می‌شوند تا نظر مردم را جلب کنند و حتی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند. به چند نمونه‌ی زیر که همگی نمونه‌هایی از این رویکرد هستند دقت کنید:
۱۹ کانال جذب مشتری – تبلیغات آفلاین-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 2 ۱۹ کانال جذب مشتری – تبلیغات آفلاین-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1

پتانسیل برندسازی، هزینه، تاثیرگذاری و انعطاف‌پذیری این کانال، آن را برای کسب‌وکارهایی که به بلوغ رسیده‌اند تبدیل به یک انتخاب قدرتمند می‌کند. بهترین رویکرد برای ورود به تبلیغات آفلاین آن است که بدانید هیچ تضمینی برای نتیجه گرفتن وجود ندارد. بنابراین باید همه چیز را امتحان کنید و آنچه کار می‌کند را شناسایی و اندازه‌گیری کنید.

در انتخاب رسانه باید ویژگی‌های دموگرافیک مخاطبین آن را در نظر بگیرید. به‌طورمثال نسل جوان به‌صورت عمومی ممکن است با روزنامه غریبه‌تر باشند. بهتر است با هدف‌گیری بازارهای محلی ابتدا آزمون‌وخطای خود را با کم‌ترین هزینه انجام دهید و بعد موارد موفق را به سطح ملی ببرید. باید مدنظر داشته باشید که در تبلیغات آفلاین ، غالبا دکمه‌ای برای کلیک‌کردن وجود ندارد که مخاطبان را به صفحات شما منتقل کند، بنابراین بهتر است تا از آدرس‌های ساده استفاده کنید.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی خود هستید توصیه می‌کنم مطالب را با استفاده از نقشه‌ راه دنبال کنید.
درصورت بازنشدن صفحه‌ی آموزش و مواجهه با خطای ۴۰۴ در نقشه راه زیر باید منتظر بمانید. مطالب طبق زمانبندی به مرور تا تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ روی بلاگ منتشر می‌شوند. 🙂

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *