آموزش آشنایی با گوگل‌فرم-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 3
آموزش آشنایی با گوگل‌فرم
۲۵ مهر، ۱۴۰۰
چگونه با هجوم افکار بجنگیم؟-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 1
چگونه با هجوم افکار بجنگیم؟
۲۵ مهر، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

استارتاپ‌های زیادی بلاگ دارند اما همه از بلاگ‌شان برای جذب مشتری استفاده نمی‌کنند. داشتن یک بلاگ قدرتمند می‌تواند حداقل به هشت کانال، از سئو گرفته تا توسعه همکاری‌های استراتژیک، هم‌بخشی کند. محتوای خوب می‌تواند در موتورهای جست‌وجو ظاهر شود، در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده و دهان‌به‌دهان بچرخد و مردم را به برند ما علاقه‌مند کند. در این مطلب قصد دارم نکاتی برای بازاریابی محتوا را مطرح کنم.

نکاتی برای بازاریابی محتوا:
  • محتوا مانند درخت گردو می‌ماند. بلاگ کسب‌وکارها به زمان نیاز دارند تا بازخورد داشته باشند. برخلاف سایر کانال‌ها، حتی اجرای تست‌های کوچک در این کانال هم حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارند.
  • در مراحل اولیه استفاده از تکنیک‌هایی که مقیاس‌پذیر نیستند موردی ندارد. مثلا می‌توانید به‌طور مستقیم با اشخاص برای به اشتراک‌گذاری محتوای‌تان در تماس باشید. زیرا شما در حرکت به سمتی خواهید بود که مطالب خودشان بازنشر بگیرند و نیازی به درخواست مستقیم از افراد خودبه‌خود برطرف می‌شود.
  • راه میانبری در این کانال بازاریابی محتوا وجود ندارد. بهترین کار تولید محتوای با کیفیت در زمینه مشکلات جامعه هدف‌تان است. حتی شاید بتوانید از داده‌های کسب‌وکار خود مطالبی تولید کنید که هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شوند و برای خودتان یک مزیت بسازید.
  • از جمله نکاتی برای بازاریابی محتوا که می‌توانید به واسطه‌ی آن حداکثر بهره‌برداری را از محتوای تولید شده‌تان بکنید، استفاده از اینفلوئنسرهای زمینه فعالیت‌تان، تولید انیفوگرافیک‌ها و افزایش خوانایی دیداری مطالب، نویسنده مهمان در بلاگ‌های دیگر شدن و موج‌سواری بر ترندهای بازار است.
  • می‌توانید یک تقویم محتوایی بسازید تا مطمئن شوید محتوای‌تان به صورت پایدار و متناوب منتشر می‌شود. یک لیست ایده ایجاد کنید و از همکاران‌تان در سایر بخش‌ها نیز بخواهید در تولید ایده‌ها مشارکت کنند.

بلاگ از جمله روش‌های بازاریابی درون‌گرا یا درون‌زا به حساب می‌آید. بازاریابی درون‌زا همان روش‌هایی هستند که در آن شما به سراغ مشتری نمی‌روید، بلکه آن‌ها خود شما را پیدا می‌کنند. مشتریان و مخاطبینی که به مشکلی برخورد کرده‌اند، به دنبال راه‌حل آن خواهند گشت و اگر شما محتوای با کیفیتی تهیه کرده باشید که گره از کارشان بگشاید، به شما در رفع سایر نیازهایشان هم اعتماد بیشتری پیدا خواهند کرد. به همین منظور کیفیت از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که باید در بازاریابی محتوا به آن توجه کنید.

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های بازاریابی خود هستید توصیه می‌کنم مطالب را با استفاده از نقشه‌ راه دنبال کنید.

مصطفی لطفی
مصطفی لطفی
عاشق برنامه نویسی، رباعیات خیام و ورزش شنا هستم. همچنین به تکنولوژی های جدید مخصوصا در حوزه موبایل علاقه مندم و در مورد آن ها مطالعه می کنم.

2 Comments

  1. نگین طبخ گفت:

    یازاریابی محتوا یکی از بهترین راه های جذب مشتریه
    خیلی کار سازه و قطعا هم جواب میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *