آموزش سربرگ پاسخ‌ها و اشتراک‌گذاری در گوگل‌فرم-اپلیکیشن‌ساز آنلاین موبایل پازلی-puzzley.ir 11
آموزش سربرگ پاسخ‌ها و اشتراک‌گذاری در گوگل‌فرم
۲۰ آبان، ۱۴۰۰
چهار کتابی که قبل از هدایت شبکه‌های اجتماعی خود باید خوانده باشید.
۲۰ آبان، ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

حتی در بهترین محیط‌های کاری ممکن است گاهی اوقات همکاران بی‌ادب وجود داشته باشند. کریستین پورات، پژوهشگر در حوزه مدیریت می‌گوید شما مجبور به لبخندزدن و سکوت نیستید. ما با همکاران خود وقت زیادی را می‌گذرانیم، اما در حالی‌که داوطلبانه این شغل را انتخاب کردیم، بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناسیم. این مجموعه اغلب برای ما بهترین تجربه‌ها را رقم می‌زند. همکاری‌های ارزشمند، دوستی‌های ماندگار و آشنایی‌های دوست‌داشتنی. اما هرچند وقت یکبار با یک بازیکن غیر تیمی مواجه می‌شویم که اخلاق تندی دارد و دائم به دنبال تحقیر افراد است.

اگرچه همکاران بی‌ادب، تعداد کمی هستند ولی وقت و انرژی زیادی از ما می‌گیرند. به گفته پژوهشگران هزینه‌های مرتبط با رفتار این‌گونه افراد زیاد است. علاوه‌بر تأثیر روی تمرکز، روی خلاقیت و کارایی و همچنین سلامت جسمی ما نیز تأثیرگذار هستند.
در یک آزمایش روی افرادی که در ۱۷ صنعت مختلف کار می‌کردند، نتایجی به‌دست آمد. ۸۰ درصد افراد با درگیری ذهنی در مورد اینکه مشکلی پیش نیاید، زمان کاری خود را از دست داده‌اند. ۵۰ درصد برای اینکه با همکاران بی‌ادب خود درگیر نشوند زمان کاری خود را کاهش داده‌اند. ۶۶ درصد گفته‌اند که عملکرد آن‌ها دچار مشکل شده‌است. ۱۲درصد هم گفته‌اند که به‌خاطر این مسئله کار خود را ترک کرده‌اند.
خوب، اگر تابه‌حال برای شما هم اتفاق افتاده و مجبور بوده‌اید که با یک احمق همکار باشید، این ۶ نکته تحقیقاتی و آزمایش‌شده را مطالعه کنید:

۶ راه برای مواجهه با افراد سمی در محل کار

بی‌ادبی را با بی‌ادبی پاسخ ندهید:

حتی به اعتقاد روشن‌بین‌ترین افراد هم، پاسخ بی‌ادبی همان است. اما پاسخی این‌چنینی باعث می‌شود فضا ملتهب شود. این نوع پاسخ ممکن است مسری باشد و افراد دیگر را هم درگیر کند. اجازه دهید بخش خردمند شما غلبه کند و برخورد را به حداقل برسانید.

با همکارانی که دوست دارید وقت بگذرانید:

ایجاد روابط مثبت به‌طور مستقیم روی عدم تحریک برای مقابله تأثیر می‌گذارد. این روابط مثبت باعث می‌شوند از نظر روحی و روانی احساس مثبت داشته باشید و در برابر اثرات منفی همکاران بی‌ادب مقاومت بیشتری داشته باشید.

حس شکوفایی را در خود پرورش دهید:

زمانی که افراد حس شکوفایی و رشد را تجربه می‌کنند، سالم‌تر، مقاوم‌تر و قادر به تمرکز بیشتری روی کار خود هستند. احساس شکوفایی می‌تواند در غلبه‌بر احساس تخریب و رفتار بد همکاران بی‌ادب به ما کمک کند. شما می‌توانید از جهات مختلف حس پیشرفت را در خود تقویت کنید؛ از جمله ورزش، خواب کافی، رژیم غذایی مناسب، اولویت‌بندی علایق و سرگرمی‌ها و همچنین پیگیری اهداف شخصی و تمرین روزانه.

به صحبت با همکار بی‌ادب خود فکر کنید:

در برخی موارد ممکن است شما تصمیم بگیرید با همکار بی‌ادب خود صحبت کنید به‌خصوص زمانی‌که برخورد یا الگوی رفتاری خاصی وجود داشته باشد. قبل از اینکه وارد صحبت شوید این سؤالات را از خود بپرسید؟

  • آیا رفتار فرد عمدی است؟
  • آیا رفتار فرد بی‌نظیر است یا بخشی از فرآیند تحریک‌پذیری است؟

همیشه جواب این سؤالات مشخص نیست. پس بهتر است ابتدا با یک همکار یا یک مشاور صحبت کنید.
اگر قصد صحبت با همکار بی‌ادب را داشتید حتما در یک‌زمان و محیط مناسب این‌کار را انجام دهید که هر دو در آن راحت باشید. اگر نیاز است شخصی را هم به‌عنوان واسط یا شاهد دعوت کنید.
در بحث باید روی موضوع تمرکز کنید نه خود فرد. روی این موضوع صحبت کنید که رفتار خاص فرد چقدر به روابط حرفه‌ای آسیب می‌رساند. مراقب خنثی نگه‌داشتن صحبت‌ها باشید و هرچقدر صحبت می‌کنید دوبرابر گوش دهید.

 اگر خودتان صحبت نمی‌کنید به شخص دیگری بگویید:

مسئله بی‌ادبی افراد را نمی‌توان به حال خود رها کرد. این کار هیچ‌چیزی را عوض نمی‌کند. اگر خودتان صحبت نمی‌کنید حتما با یکی از همکاران مورد اعتماد خود صحبت کنید تا مورد را پیگیری و حل کند.

وقت ترک کار را بدانید:

اگر بی‌ادبی در محل کار شما قانون است، ممکن است ترک آن محیط کاری بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر فکر ترک‌کردن را دارید چند سؤال را از خود بپرسید:

  • چقدر یافتن یک کار دیگر راحت است؟
  • اگر بروم چه چیزی به دست می‌آورم یا چه چیزی را از دست می‌دهم؟
  • ترک‌کردن چه تأثیری در حرفه من دارد؟
  • آیا این شرایط در زندگی شخصی هم تأثیرگذار است؟

در نهایت این تصمیم‌گیری به عهده شما است و قطعا خودتان بهتر از هر شخص دیگری شرایط را درک می‌کنید.

قطعا مسائل زیادی با صحبت حل می‌شود. ما باید یاد بگیریم که چگونه مسائل را حل کنیم، به‌جای اینکه از آن‌ها فرار کنیم و خود را درگیر یک موضوع دیگر کنیم. بعد از مرور همه این ۶ راه می‌توانیم شرایط را تغییر دهیم. شما چه راهکاری را برای مقابله با همکاران بی‌ادب در محل کار پیشنهاد می‌کنید؟

اگر به دنبال توسعه مهارت‌های نرم و کارتیمی خودتان هستید توصیه می‌کنم مطالب زیر را مطالعه کنید:

پنج درس برای ساختن محیط‌کاری لذت‌بخش

هفت روش برای داشتن یک مکالمه خوب

سه ویژگی هم‌تیمی مؤثر

سه شخصیت مختلف در تیم و نحوه همکاری با آن‌ها

چهار نکته برای داشتن روابط کاری بهتر

داوود عباسی
داوود عباسی
به مباحث مدیریتی و آواز خوندن علاقه زیادی دارم و حافظه ام طوریه که اگه کاری بهم سپرده بشه، می تونید مطمئن باشید یادم نخواهد رفت. تو پازلی کارم رو با ارتباط با مشتری شروع کردم و در ادامه در بخش تولید محتوا، با هدف کمک به مشتری ها فعالیتم رو ادامه دادم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *